Author |
Topic |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 11:09:40
|
En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln. När hjorden jagas, är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.
Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av de svagaste medlemmarna.
Ungefär på samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller. Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på hjärnceller, men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna som går åt först.
Genom att regelbundet konsumera vin/öl, kan man rensa bort de svaga och långsamma hjärncellerna, och därigenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin. Det är därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin/öl.
Tänk på detta, så kan du festa duktigt med gott samvete.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 11:18:37
|
Ja så är det
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 12:05:35
|
Vad händer om man som jag bara har långsamma hjärnceller? |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 12:24:43
|
Björn-Ola: Om alla hjärnceller "rör sig" exakt lika snabbt så kommer alla att dö samtidigt... men i det fallet så kommer det antagligen inte bli någon skillnad före/efter.. Jag lovar att återkomma efter helgen, med en rapport om det är någon skillnad. Mina borde lagt av vid det laget... samtidigt.. eller nått... |
Edited by - EmilH on 2005/09/23 12:27:15 |
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 15:18:39
|
Ajdå... jag ska inte dricka mer...
efter senaste knögelfyllan så har jag bara 2 kvar, varav en sitter i rullstol. |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 16:33:21
|
Men var glad att du har 2 kvar...
Jag har en kvar och den är skitsofrän och har inbördeskrig!
Men ska se om jag inte kan återuppliva ett par i kväll med lite "medicin" nu i kväll.
Ha De |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
|
Topic |
|