HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad händer i Jämshög tro..Avslöjat sid 4á
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:12:33  Show Profile Send gromit a Private Message
Det var en fråga riktad till mayro, snarare än ett råd till Thomas.

Om sedan Thomas ser mitt inlägg som ett råd, tycker jag bara att det är bra i den här något upphaussade "försäljningen".

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:15:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag ser det mest som en kul grej. Men visst har du rätt!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:16:19  Show Profile Send gromit a Private Message
quote:
Snälla gromit.. Gå nu INTE in här och förstör en kanonrolig tråd.
Jag kan garantera att INGEN som vågar blir besviken. OCH att om man INTE gillar dom så säljer man dom nog väldigt lätt för 15000 och däröver omgående.
Gromit.
Jag skulle aldrig någonsin sitta och lura mina hifivänner här. DETTA kan jag garantera utan minsta lilla tvekan alls.

Men klart. Vill du jag ska stoppa denna roliga tråd o ta helt bort mitt erbjudande så.. Då gör jag det..

Jag har inga avsikter att någon inklusive dig ska anse mig eller ev "någon" som litar på mig såsom ute o segla..

Om dessa högtalare INTE hållt måttet så hade jag aldrig i mitt liv ens gjort denna tråden...

Men gromit. OM du anser jag lurar "någon" så skall jag OMGÅENDE sätta stopp här och lägga dom på säljes för 19000kr idag.



Ok, mayro. Jag vill inte misstänkliggöra dig. Jag tror inte du har onda avsikter.

En sak bara:
Om nu erbjudandet är så lysande så kan du väl erbjuda öppet köp? Då kanske du får med någon som dessutom har chansen att inte känna sig lurad efteråt? Ok?

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:16:20  Show Profile Send mayro a Private Message
Ska jag läsa det som du anser tråden bör stoppas då? Och att du därmed tror mig sitta och ha skoj på "någons" bekostnad?

Jag anser du nu gromit bör tänka efter här. Vi har skoj. "någon" har en chans att göra ett riktigt häftigt klipp. På MIN bekostnad. Enbart för att göra en skoj tråd med mycket spänning o skoj för oss alla...

Anser du detta fel? då ber jag om ursäkt o avslutar tråden omgående här NU:

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:17:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Precis, det är en "kul grej". Jag tycker generellt inte heller man ska köpa utan att lyssna och än mindre utan att veta vilka högtalare man köper men i detta fallet kan jag nästan utlova att köparen minst får sålt dem för det han gav om han mot förmodan inte gillar dem, samtidigt som jag knappast tror att köparen vill sälja dem efter att ha sett och inte minst hört dem.

Men "öppet köp" kanske är en god idé? Mayro?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/09/23 14:22:08
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:42:46  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Nåja...eftersom detta tog fart efter jag insinuerade på att man kanske skulle slå till så skriver jag här som jag skrev till Matte76 via PM, att jag måste nog passa ändå, har som sagt inte ens tänkt byta högisar, har dessutom en hel del på G härhemma med ombyggnad etc. så OM jag skulle slå till så har jag ändå ingen möjlighet att sätta upp dom på minst en månad eller två, kanske inte förrän till jul, och det känns inte kul.

MEN hade jag haft byte på gång så hade man nog "slatt te"....så jag är ledsen Tobbe, det blir ingen affär.....(med betoning på att det säkert är JAG som ska vara ledsen)

ut med dom på säljes nu så jag får ha lite ångest av vad jag missat resten av dan'

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:51:59  Show Profile Send mayro a Private Message
Ok.. helt ok... ThomasÖ. Du ska få PM om VAD du hoppar av nu.. Jag tror du kommer bli MYCKET ledsen min vän. DVS OM du nu skulle haft i tanken för ev inköp av nya

Dessa högtalare är spelade 20 timmar. Dom är altså helt nya.. Dom är EJ ännu riktigt ens släppta på hemsidan av tillverkaren tror jag. Dom står som "coming soon" om infon ej är fel där.. DVS. detta ÄR nya högtalare...tips inkommer som ni ser... Kl 15,00 stoppar jag erbjudandet här. Så slipper vi trist debatt om ev "slipprigt" säljande...

Men tro mig. Jag skulle verkligen enbart göra en kanonrolig tråd där KÖPAREN var vinnaren. Och jag "betalade priset" för alltihopa...

Jag skulle betalat tusentals kr för att roa oss alla här. detta kommer snart stå utom allt tvivel här...
Om åtta minuter stänger vi ner erbjudandet...
och pm går till thomas om VAD han skulle gråta för under resten av månaden. Ev året...


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/23 14:53:55
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:58:23  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
.....Vrid om kniven du bara Tobbe.....

...nää skojar bara...men ibland får man bita i det sura äpplet, vad brukar man säga "när det regnar manna från himlen har den fattige inga hinkar..." eller nåt sånt....så känner jag mig nu....hade det varit några månader sedan....

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/23 :  14:59:28  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bara att beklaga att ingen tagit detta sanslösa erbjudande...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:00:47  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hmmm...?
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:01:24  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Sluta nu grabbar ...varför är det alltid det man INTE gör man ångrar håller Ni inte med

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:02:21  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Går från jobbet om 5 min...vill ha PM nu Tobbe.....

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:04:54  Show Profile Send mayro a Private Message
ett sista försök att glädja "någon" här. Nästa inlägg kommer bilden av VAD man först missade för rent löjliga 13000kr...

Och sedan för ännu rent larviga 15000...

Så.. första andra.. o nästa inlägg av mig. Då är det stopp...då kommer bilden. Sedan är priset 19000kr..plus full transport.

tro mig grabbar.. 13000 kommer ni inte fatta ens med ögonen öppna. 15000 kan nog anses exakt lika bra snudd på...

Som sagt. första andra. sedan kommer stoppbilden här.

vänta en LITEN stund på jobbet..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/23 15:05:34
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:11:57  Show Profile Send mayro a Private Message


20 timmar spelade.. helt i nyskick.. vikken tavla att INTE lita på mig grabbar....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:17:37  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
mmmm...misstänkte att det just var sånna.....nåja...sånna ville jag ju iallafall inte ha........ det går ju bara o spela joddlarmusik på dom har jag hört från en säker källa i sydtyrolen...viserligen låter joddlarmusiken kanonbra...vem man vill väl lyssna på annat också

Kul grej Tobbe...du fick det verkligen att kittla till extra mycket så här på fredan'...

Trevlig Fredag på Er alla....utom Tobbe...nu ska jag på krogen o dränka sorgen

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet

Edited by - Thomas_Ö on 2005/09/23 15:19:25
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:20:56  Show Profile Send mayro a Private Message
thomas. Din källa har helt fel.. Dom spelar ÄVEN med mina stora mirage jämfört med stor stor kraft.. Tro mig.. din källa vet inte vad han snackar om.. rena rama larvet.. kom hit så ska du få uppleva jodlarmusik vid astronomiska nivåer. drivna av 22 kg steg som drar 1600w o ger 240 sånna...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:21:19  Show Profile Send JonasY a Private Message
Vi litar på dig mayro Men problemet är nog att rätt få kan på några timmar hosta upp 15 lakan, dessutom på en produkt man inte känner till (även om man vet att det är ett superfynd för priset).

Förresten, inte visste jag att du hade ett par Vienna, eller var det dessa du hämtade i Danmark?

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:21:26  Show Profile Send kris69 a Private Message
Tack till Mayro för fängslande underhållning. Lite av det annorlunda slaget. Tror du har en affärside till allt möjligt där Mayro. Hade verkligen kul

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:23:44  Show Profile Send kris69 a Private Message
Mayro!
Skall du inte ändra i sidotexten till President för "Droppens vänner"

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:24:46  Show Profile Send mayro a Private Message
svar nej. inte ifrån D-mark... Han bytte dom mot mina stora Mirage... Och dessa spöade upp även dom ett par rätt välkända högisar rejält här igår...
med pris på 44 lapp... fast dom hade jag hellre köpt ett par vitavan högisar för 10000 jämfört med iofs.. Det var sämsta jag hört någonsin...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:27:58  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Mayro!
Skall du inte ändra i sidotexten till President för "Droppens vänner


nejnej nej... Jag lirar ju ännu Denver ju... BILDDENVER... Han som var här igår fick jämföra min Denver med Dropplet.. O som jag säger så ansåg han droppen bättre.. Fast ändå denvern rent konstigt bra... Så den ska lira kvar för bild....tänkte först ge barnen den. Men kom på att den ju är moddad och kanske därmed INTE bör stå hos barnen....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:31:58  Show Profile Send EmilH a Private Message
OK, vilka var högisarna för 44 lappar som fick pisk då? Nyfiken ju :-)
Inga bilder från "testet" ?

Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:33:43  Show Profile Send EmilH a Private Message
Förresten, mayro.. du har inga bilder på VA högtalarna ?
Lite kul att se dem live sas..
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:42:20  Show Profile Send mayro a Private Message


Angående vienna.. ujjj vad dessa är bra.. Mitt rum är ingen lek att få musiken att spela i. Men dessa små söta högisar tvekar fasiken INTE en sekund att lägga en basmatta som är rent förvånande.. och har en glöd av tonal musikalitet .. FAST dom är LÅNGT LÅNGT ifrån ens inspelade... Så jag förstå matte76 o en bunt till som helt fallit för dessa högtalare..

Och tänker man på denna 44000kr högis som provades här så borde dessa ljudmässigt kosta 150000kr.. Och då underdriver jag.. Så dåliga va dom andra. O så bra är dessa...

Jag bytte helt blint endast av intresset att få höra dom efter alla fina lovord dom fått.. Så då blev bytet av.. Han som ägde dom fick en klart mer kapabel högtalare till klart större rum.. Och jag fick avnjuta dessa....

Matte76. Jag kan nu här stödja dina referat om dessa till fullo. Och tillägga en sak. Dessa fyller rum med BAS av ett slag som är svårt att ta till sig dom kan.. Inte utan att man får samma överaskande "känsla" som då jag hörde PIP faktiskt...Att man hör nåt som inte skall finnas där normalt sett..

Och att i anslutning känna denna förvåning då man jämför med dom jättelika Mirage M1 som går betydligt djupare. Och i MITT svårspelande rum...

Ja detta va skoj...

Nu ska dom få stå o spela ett tag här så dom blir mer inspelade.. Det är ju flong nya saker.. såsom cd spelaren..

Men ärligt.. Jag lider inte ens....

och rockahmm. jo just.. sådant kan nog flera intyga jag gör då jag lirar.. Här är det inte fegisvolymer som gäller.. Dessa småttingar rockar fett....

Jag får mer besök i morgon.. Så kommer nog mer omdömme sen här om dessa...

trist faktiskt att INGEN tog detta för dom 13000kr.. ojoj vad skoj vi skulle haft....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/23 :  15:48:04  Show Profile Send mayro a Private Message
Tyvärr EmilH.. Jag har inte ens packat upp allt till dom. Handskar o allt är ju oanvänt ju....

Dom ska säljas sen då jag känner jag vet mer om dessa...(tror jag)

Dom är verkligen rätt bra Emil...


sedan vad dom där andra var vill jag inte säga.. Det skulle totalt döda dom på marknaden här.. Tro mig dom var absolut det sämsta jag hört.. ljudbild o allt..

viennan fullkomligt "pinkade dom på ryggen" rent ut sagt..Utslagningen var så total så.. går ej beskriva..

Jag anser dom utspelade vara så dåliga så hade jag köpt dom och inte fått lämna tillbaks skiten så hade jag anmält dom överallt där man kan göra så..Sådan produkter är dom som gör att föreningar som typ LTS osv får avog inställning till handeln.. Ovh i ett fall som detta o dessa högtalare får man nog inse dom skulle ha helt helt rätt också.. Man ska fan inte bottna en 44000kr högtalare med medelhög volym. Medelhög VANLIG volym. Inte ens MIN dyliga...

Så detta vore snuddande ett fall för konsumentverket utan ens nån köper dom.. Enbart att man säljer dom o erbjuder dom borde få dom anmälda såsom snudd lurendrejerier...
BEDRÖVLIGT är ordet som beskriver dessa..

det som förvånade mest var att jag hört samma märke fast mindre modeller. Dom imponerade stort.. Fast det var INTE i mitt rum med lite mer krav att saker skall hålla ihop ju

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/23 15:56:40
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000