HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var provlyssna Elac i Gbg-området
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dea
Member

56 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:43:30  Show Profile Send Dea a Private Message
Har blivit klart intresserad av Elac 310 Jet högtalarna (dom gamla eller .2 versionen).
Var kan man provlyssna i Gbg-området ?

Nån som har lite åsikter om högtalarna ? kommer att gå tillsammans med en Audio Pro Sub Focus

/Dea

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/09/21 :  11:47:13  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Tyvärr har jag inget svar på din huvudfråga om var man kan provlyssna Elac i Göteborgsområdet Dea.

Lite korta lyssningsintryck kan jag emellertid ge. Jag hörde dem alldeles nyuppackade på Best Sound i Stockholm för sisådär ett och ett halvt år sedan. (Jag stod och tittade på när de packades upp)

Kort sagt är Elac 310.2 JET mycket imponerande för sin storlek. Basen är över all förväntan. Kanske lite vassa i diskanten, men det tillskriver jag mest att de var sprillans nya. Men som sagt - direkt ur kartong var de väldigt imponerande. Fler har samma intryck här på HiFiForum. Försök med search-funktionen uppe till höger för att finna trådar där 310 JET avhandlas.

Tyvärr ska de vara rätt trögdrivna och trivas bäst med rätt mycket luft omkring sig fick jag veta av säljarna.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2005/09/21 :  13:45:59  Show Profile Send hifi_harri a Private Message
Tjänare!

Jag ägde Elac 330 jet högtalere för några år - tror att det finns ganska samma slags ljud i bäda 310 & 330 modeller.

Kan bara varmt rekommendera de här "aluminburkar". Elac är analytiskt med väldigt snabbt ljud. Javisst, diskant kan vara vass med opassande förstärkare/cd. Men med lite varmare/ mer musikaliskt system är diskant absolut en av de bästa jag vet. Kanske inte den bästa med dåliga skivor (t.ex. heavy metal) men med bra inspelignar det är toppen (jazz, elektronisk musik!!).

Mycket dynamisk & otrolig bra känsla av utrumme (orsaken är kanske just diskant). Design är också en av de häfitigaste i prisklassen.

Du kan kolla med mitt nick "hifi_harri" i medlemmarnas system - det finns lite bilder & beskrivning av mitt anläggning. Har i tillfälle Tannoy dimension som är ju bättre, men jag kan ärligt säga att Elacerna är väldigt bra investering till pengarna..

Harri

edit. - om du är interesserad av second-hand modeller..

Det verkar vara en kille i Åbo som säljer 310 högtalare.
http://www.hifilehti.fi/keskustelu/tm.asp?m=50990



Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio

Edited by - hifi_harri on 2005/09/21 13:53:19
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000