HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rega i kombination med Naim?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2005/09/19 :  20:11:56  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Vad tror forumet om Regas nya högtalare R5 tillsammans med elektronik från Naim (Nait förstärkare och cd)?

Edited by - Gustaf on 2005/09/19 20:37:48

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2005/09/19 :  20:59:49  Show Profile Send coldcut a Private Message
Vilken Nait har du?

-
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2005/09/19 :  21:17:09  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Ingen än så länge . Funtar lite på nya Nait5i och CD5i...
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2005/09/19 :  21:28:49  Show Profile Send coldcut a Private Message
Ok, ja att fundera kostar ju inget!

Enligt strö rapporter från UK ska visst de nya Rega R serien vara otroligt mycket bättre än allt de gjort innan, men så är det väl alltid i england med inhemska märken? En intressant kombination med NAIM är det om inte annat.

Annars är väl de vanliga rekommendationerna: B&W, Neat, Sonus Faber, Spendor, Harbeth och hör och häpna.... JM LAb! Detta enligt engelsmännen. Naturligtvis ska man man inte tro på allt de säger, de har ju sin hifi tradition att värna om.

Personligen skulle jag mycket gärna lyssna på Naim + Jm lab. Men pröva gärna Rega och berätta dina intryck tack!

-
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2005/09/19 :  21:43:12  Show Profile Send Gustaf a Private Message
colcut: att döma av din tag-line kör du naim...får man fråga hur ditt system ser ut?
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2005/09/19 :  21:59:53  Show Profile Send coldcut a Private Message
Ingen värstingline, men den passar mina behov:
NAC102 /NAP180 /Hicap
Sony 940 QS... som snart skall moddas hos Allen Wright
NACA5 Kabel
Kef Ref. 2.2.. som skall bytas

-
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2005/09/21 :  09:07:20  Show Profile Send Per G a Private Message
Gustaf,
Jag kör med Rega Ela till min Nait 3 och det fungerar alldeles utmärkt! Ela'n är något klen i nedre registret, droppar av kraftigt under 60 hz men har ett underbart mellanregister.
I detta system använder jag min Marantz dvd (DV 9500) och trots att jag är Naim freak så måste jag säga att den spelar riktigt bra 2-kanals musik i denna uppsättning.
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2005/09/21 :  10:17:27  Show Profile Send mapem a Private Message
Naim och Rega-högtalare är nog generellt sätt ett säkert kort, även om jag inte känner till just dem du funderar på. De har i alla fall mottagits mycket positivt i brittiska naimkretsar som det ser ut.

Kul att du är nöjd med dina Rega Ela, Per! De är ju högtalare som spelar väldigt mycket "rakt på" och understryker det klassiska Naim-soundet. Senare versioner av Rega Ela är lite mer polerade och det gäller kanske också den senaste inkarnationen R5.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000