HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Utvecklingen inom cd-spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2005/09/18 :  21:19:23  Show Profile Send Hasse a Private Message
Jag tänkte köpa en gammal Marantz cd-60 från 93. För en låg kostnad.
Frågan är hur mycket har det skett i utvecklingen. Står sig en så gammal cd-spelare mot moderna budget maskiner. Budget maskiner menar jag cd och dvd-spelare för 1000-4000 kr?

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2005/09/18 :  21:52:37  Show Profile Send Leif B a Private Message
Jag känner inte till Marantzen kapacitet men jag kan nog med en gång säga att det är bättre att lägga pengarna på en nytillverkad istället för en 12-13 års gammal apparat. Det har skett stora förändringar på CDspelare på dessa år. Jag tror du får ett bättre ljud oavsett vilken ny CD eller DVD-spelare du väljer. Detta är mina erfarenheter jämnfört med mitten av 90-talet. Sen kan det naturligtvis skjilva med din smak vad du föredra. Det kan skilja en hel del mellan olika märken på nya Cd-spelare idag. En del är åt det ljusa hållet och en del mot det mörka.
Jag har en Pioneer DVD575 , och den spelar riktigt bra för priset.
Sen har vi Denver med moddat innanmäte som spelar väldigt bra trots ett väldigt lågt pris. Låna hem och jämnför flera olika CD eller DVD-spelare.

mvh
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/09/18 :  21:54:05  Show Profile Send Haakan a Private Message
äntligen leif är vi på samma våglängd 575 är väldigt fin för dom 1500:- dom kostar!

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/09/18 :  22:04:56  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Jag är tveksam till så gamla spelare rent mekaniskt och vad gäller möjlighet eller lönsamhet till reparationer samt att även lasern kan ge upp med tiden. A/D-omvandlare har också blivit mycket bättre med åren.

I dag massproduceras det billiga cd/dvd-drives så redan där har äldre apparater svårt att konkurera med priset.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000