HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tipsar om musikköp på nätet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2005/09/17 :  07:37:22  Show Profile Send DonMega a Private Message
Hej!

På den ryska sajten www.allofmp3.com kan man köpa musik otroligt billigt och man kan välja flera kvalitets alternativ som mp3 med bitrate från 192 till 320 eller cdkvalitet Wav, Flac, flera lossless alternativ. Jag testade igår och man kan får många låtar för en tia.

Edited by - DonMega on 2005/09/17 12:06:38

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/09/17 :  12:35:58  Show Profile Send Ayn a Private Message
Tyvärr får dock artisterna absolut ingenting, så moraliskt sett är det lika bra att tanka olagligt, även om jag givetvis inte uppmuntrar till det.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2005/09/17 :  15:21:11  Show Profile Send DonMega a Private Message
Dom betalar "Roms" avgift samma som STIM i Ryssland.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/09/17 :  16:25:45  Show Profile Send Ayn a Private Message
De har betalat en engångsavgift och får sedermera sälja mp3 för all hjärtans lust. En bunt skivbolag försöker på alla möjliga sätt och vis att stänga ner dem, men det är lagligt eftersom den ryska lagen gör lite märkliga skillnader på försäljning av digitala media och fysiska dito.

Nu är jag inte så sugen på att stödja skivbolagen i jakt på ännu mer pengar, däremot är det trist när artisterna inte får ett öre av vad jag betalar om jag köper från allofmp3.

En av många länkar med mer info...
http://www.museekster.com/allofmp3faq.htm

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000