HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fantastisk konsert med Lang Lang på DVD!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2005/08/16 :  19:55:18  Show Profile Send ulf a Private Message
Jag hade förmånen att höra och se den kinesiske unge pianistet Lang Lang på Stockholms konserthus för ett tag sedan. En omtumlande upplevelse! Vilken energi, hängivenhet och musikalitet! Han spelade solo ett program med Schumann, Hayden, Scubert, Chopin och som highligth virtuosnummret Lizts Rémininiscences du Don Juan de Mozart. Lizt har komprimerat den långa operan till ett 16 minuter långt pianostycke som har allt; Vrede, komik passion mm och Lang Lang spelar det fantastiskt.
Detta program finns även på en DVD från DG där Lang Lang spelar live från Carnegie Hall NY. Kan verkligen rekommenderas. Och ljudet är mycket bra.
Innehåller bra bonus där Lang lang berättar om sin tuffa uppväxt i ett fattigt hem i Peking på 80talet. Han gjorde debut som 5 åring (visas på några skakiga bilder) och beskiver med inlevelse hur det är öva i en ouppvärmd lägenhet i ett vinterkallt Peking.

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/08/23 :  21:54:03  Show Profile Send hal a Private Message
Låter mycket intressant, tack för tipset ulf.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2005/09/18 :  16:22:49  Show Profile Send to_apeiron a Private Message
vilket intressant sammanträffande!!!

jag köpte samma platta på SACD--det är nog den bästa digitala inspelning jag någonsin hört!!!!!

Zory
Polen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000