Jag är lite sugen på att lägga över alla CD på en disk i FLAC och sen streama ut det till en Squeezebox. Det finns stora hanteringsmässiga fördelar och jag är beredd att tumma lite på andra krav. Hur bra blir en sådan lösning? Är en separat DAC ett måste? Idag har jag en gammal CD63SE som jag tycker är acceptabelt bra. DACen i den kan väl inte vara så mycket vassare än Burr-Brown DACen i Squeezeboxen? Vad säger panelen, är Squeezeboxen en leksak eller ett seriöst alternativ om man har måttliga krav på ljudkvalitet?
Engelska Hi-fi world har recenserat den nya modellen i våras nån gång. Recencenten hävdade att med lite moddning så lät den lika bra som hans cd-spelare (naim eller rega tror jag att det var)i 10.000 kronorsklassen. En separat DAC av god kvalitet gör förstås det hela ännu bättre.
/Per
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall
Frågan är lite hur bra "klockan" är i squeezebox'n Man brukar ju uppgradera klockan i en cd-spelare som ska agera transport. Jag har en DAC redan som är ok tror jag. Jitter är kanske en annan issue
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd