HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Server och namnproblem på www.hififorum.nu
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/13 :  06:51:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Hej!

Den senaste tiden verifierar verkligen det gamla talesättet "en olycka kommer sällan ensam".

Natten mellan 11/9 och 12/9 fick vi problem med servern som vi kör på. Den var off line i ett dygn och det var därför det inte gick att komma fram till den.

Samtidigt med detta har vi fått problem med administrationen av namnet HiFiForum.nu som sköttes av vår gamla serverprovider. Vi kör därför vidare på www2.HiFiForum.nu och kommer, när allt blivit ok igen, att köra på både www.HiFiForum.nu och www2.HiFiForum.nu.

Det är aldrig roligt när driftstörningar slår till och jag hoppas att det inte skall skapa allt för mycket problem för alla.

Vänligen,
Per




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/13 :  17:08:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Följande låg i min inkorg i dag när jag kom hem...


quote:
Hej Per.

Serveren var operativ igen kl. 3:15 i nat.
Problemet var defekt hardware som vores teknikere udskiftede.


Med venlig hilsen
Mondo A/S



Fel händer och jag tycker att Mondo har bra service och ger bra information.

Återigen går mina tankar till Meyer som slitit ont med problemet. Tack kompis!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/13 :  17:10:25  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Vågar knappt ens sätta mig in i Meyers situation när HF ligger ner!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/13 :  18:17:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja, han jobbar hårt för att vi skall ha ett forum som tickar och går...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/14 :  18:04:38  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Äh
Han behöver göra nått vettigt ;-)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/09/20 :  18:00:25  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Faktum är att jag var redigt förbannad den dagen :)
Herrejessus så sur jag blev på den hårdvaran. Jag bytte ut maskinen mot en helt ny burk. Och passade på att stoppa i snabbare processorer å massa mer ram.
Jag smider planer för den gamla.. en bensindunk och en liten åker + servern känns som en gjuten plan. Om jag får för mig att elda upp den gamla så lovar jag att filma det och sen ge er en länk till filmen :)

Men ivf, vi beklagar nerbrottet. Det ska inte ta så lång tid innan vi fått till ett nerbrott på en server. Tyvärr var det här nerbrottet av en ovanligt katastrofal sort.

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/09/20 :  18:16:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Skönt att se att du är över isen en liten bit iaf nu Meyer. Tack för allt ditt arbete och hälsa dina jobbarkompisar från oss alla.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000