HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nelson Pass "PLH" is here! och ZV8!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/09/11 :  11:35:49  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
http://www.passlabs.com/np/PLH.pdf

http://www.passlabs.com/np/ZV8_POWER_JFET.pdf
En till!!!!
Pass överöser oss med rolig läsning!

Edited by - Circlomanen on 2005/09/14 22:04:30

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2005/09/11 :  18:24:07  Show Profile Send Fuling a Private Message
Spännande. Den mannen kan det där med Mosfetar och hög tomgångsström.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/13 :  08:47:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Pass artiklar går alltid till utskrift och lusläsning. Sen samlar man dom i en pärm här.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:43:13  Show Profile Send Fuling a Private Message
Har läst igenom lite noggrannare nu och det det verkar som att den där förstärkaren uppfyller många av mina önskemål kring transistorförstärkare. Dags att börja tjata på brorsan att han fräser till kylarna som ligger nere i källaren...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2005/09/14 :  22:11:35  Show Profile Send Fuling a Private Message
Kikade på den senaste för nån timme sen och den vore intressant om det inte vore för att det krävs specialkomponenter.
Har dock funderat på en liknande koppling med mosfetar och strömstarka rör. Bara en av alla miljoner mer eller mindre lovande idéer som man skulle provat om man haft tid och pengar.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/09/14 :  22:34:08  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Den senaste tycker jag var mäktigt intressant.
Bygger jag en Zenitron med dom komponenterna så får jag en balanserad pushpull enstegs förstärkare utan kondingar på in och utgång.
Det blir en bifilärt lindad induktans, fyra fetar, några motstånd och nån potentiometer. Samt nätdel såklart. VACKERT!!!!!!

Har mailat Lovoltech och hoppas på att kunna få tag på några st. Har lite andra ideer på hur men det är ett första steg.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/09/15 :  09:39:13  Show Profile Send time a Private Message
Circlomanen, har du kollat på Hiragas Nemesis med bara EN transistor, lyssnade på den med med haksläpp för många år sedan men den går kanske att utveckla ? Gillar idén med få komponenter men inte utgångstrafon..

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/09/15 :  14:43:20  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Gillar idén med få komponenter men inte utgångstrafon..

ZV8 i circlotron utförande skulle inte ha nån trafo. Bara en induktans.

Denna därna hiraga konstruktionen skall jag kika lite på. Tack för förslag å ideer.

Varför gillar du inte utgångstrafo?
En quadfilärt lindad historia kan ju en bandbredd på typ 5 hz till 200 khz eller mer! Väldigt tight koppling och ytterst lite dist.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2005/09/15 :  14:47:43  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jag och Lord har diskuterat det där med bifilära utgångstrafos lite och kommit på en idé som måste provas. Jag återkommer om det den dag det blivit verklighet.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000