HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nad c272 effektförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2005/09/09 :  23:42:23  Show Profile Send kutte a Private Message
Hej jag har en nad c320bee och en nad c272 effektförstärkare.
Den är kopplad till fixed in på effektförstärkaren. nu är det så att när man känner på översidan av effektförstärkaren så är den värmast på högersidan, den vänstra sidan på den är knappt varm är det normalt. Skall inte den vänstra bli ungefär lika varm.

Högtalarna är ett par Audiopro Blackdiamond V2

Hälsningar kutte.

Den som inget frågar får heller inget veta!

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2005/09/10 :  14:46:40  Show Profile Send widen76 a Private Message
Hej Kutte,
I mitt fall blir vänstra sidan varmare än högersidan. Jag kör dock med "variable in" (C350+C272, bi-wire B&W 603S3). Jag tror inte det är något att oroa sig över, min har fungerat felfritt i över ett år. Och då står 350:an ovanpå 272:an...

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2005/09/10 :  17:48:59  Show Profile Send kutte a Private Message
Hej widen76 då kan jag känna mig lugn, jag har funderat på att köra mina högtalare med bi-wire, hur skall jag koppla, använder jag både a och b högtalarterminal på c272 och sedan kör med variable. Hur har du kopplat.

Hälsningar kutte.

Den som inget frågar får heller inget veta!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000