HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 KATE BUSH äntligen på G!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/11/13 :  17:29:57  Show Profile Send Ayn a Private Message
Haha, det kanske blir så ja Tack för intrycken. Ska se till att lyssna på både Sensual World och Red Shoes, och se vad jag tycker!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:32:10  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Ayn:

Jag har Hounds of Love men har aldrig lyckats uppskatta den. Soundet är för mycket av den negativa delen av 80-talssoundet för att falla mig i smaken - och då är jag ändå en 80-fantast. Vad kan ni rekommendera, är Sensual World och/eller Red Shoes nåt att ha?
Vill du ha ren och okonstlad sång utan effekter och extra-pålägg ska du ta en extra titt på Lionheart. Annars är ju The Dreaming ett alternativ. The Dreaming och Hounds of Love är de två albumen som toppar fan-listorna, men The Dreaming är betydligt mer experimentell och egensinnig. Betydligt mindre "kommersiell".
Vill du ha mer kommersiell, då är nog The Sensual World alternativet för dig.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:41:05  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Saxat ur Expressen:
Expressen duger inte ens till att torka arslet med. Det enda av värde är TV-bilagan, där de flesta programmen stämmer, och inte ens det går att lita på. Dubbelkolla alltid med TV4 Text-TV sida 600ff.
För 20 år sedan var det en vettig kvällstidnings konkurrent till Aftonbladet kanske.
Idag har de båda samma journalistiska integritet som Vänt i Häcken Hänt i Veckan och Se Så De Gör Se & Hör.

Skeptic Friends Network

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/11/14 :  17:05:39  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag saxade inte in vad Aftonbladet tyckte. Tur det.

Sjäv är jag lite tveksam till "Sensual world" och "The red shoes".
Plattorna är ojämna helt enkelt med en del tråkigt utfyllnadsmaterial.
Jag tappade intresset för Kate efter dom plattorna och hittade också Tori Amos som ett suveränt substitut istället. Toris musik är så naturlig jämfört med Kates som kan kännas konstlad och krampaktig.
Kate vill nog för mycket.

Jag har beställt "Aerial". Vi får se....

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/11/14 :  17:24:34  Show Profile Send Ayn a Private Message
Har igår och idag suttit och lyssnat igenom hennes övriga plattor. Kan inte säga att jag fastnat för någon...det får nog räcka med Aerial.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2005/12/23 :  20:31:17  Show Profile Send pak a Private Message
har lyssnat lite på den nya nu,och måste säga att det är en av de härligaste skivorna jag hört på länge!att sen ljudkvalitén är kanon gör inte saken sämre heller.ÅÅH vad härligt och vrida upp volymen HÖGT med lite dämpad belysning och bara drömma sig bort.
denna skiva är klart ett måste!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/12/23 :  23:19:07  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jo, det är helt klart ett väldigt bra album. Jag har haft den i ett par veckor och har lyssnat väldigt många gånger.
Tyvärr så lider den till viss del av "dubbel-album" syndromet, dvs att den hade känts mer "gedigen" om man plockat bort några mindre bra låtar och samlat det bästa på en enda skiva. Jag tycker tyvärr inte att materialet riktigt räcker för två skivor.

Men det är helt klart en köpvärd skiva (i England är den dock rätt dyr, jag vet inte hur det är i Sverige)

Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2005/12/25 :  09:16:47  Show Profile Send mikaels a Private Message
Den är egentligen inte ett dubbelalbum, utan en lång skiva lagd på två diskar, de är 38 resp 42 min långa, om jag minns rätt, dvs ryms (nästan) på en 80 min CD :).
Tycker man den är dyr letar man på fel ställa, CD-WOW tar 139 kr :)!

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/12/26 :  11:30:51  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
mikaels:
Den är egentligen inte ett dubbelalbum, utan en lång skiva lagd på två diskar, de är 38 resp 42 min långa, om jag minns rätt, dvs ryms (nästan) på en 80 min CD :).
Precis. Bränner man över den på en CD-r kan man skippa mindre bra spår som Pi, Bertie, och Mrs Bartolozzi.

Skeptic Friends Network

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000