Author |
Topic |
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 17:29:57
|
Haha, det kanske blir så ja Tack för intrycken. Ska se till att lyssna på både Sensual World och Red Shoes, och se vad jag tycker! |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/11/14 : 17:05:39
|
Jag saxade inte in vad Aftonbladet tyckte. Tur det.
Sjäv är jag lite tveksam till "Sensual world" och "The red shoes". Plattorna är ojämna helt enkelt med en del tråkigt utfyllnadsmaterial. Jag tappade intresset för Kate efter dom plattorna och hittade också Tori Amos som ett suveränt substitut istället. Toris musik är så naturlig jämfört med Kates som kan kännas konstlad och krampaktig. Kate vill nog för mycket.
Jag har beställt "Aerial". Vi får se....
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/11/14 : 17:24:34
|
Har igår och idag suttit och lyssnat igenom hennes övriga plattor. Kan inte säga att jag fastnat för någon...det får nog räcka med Aerial. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2005/12/23 : 20:31:17
|
har lyssnat lite på den nya nu,och måste säga att det är en av de härligaste skivorna jag hört på länge!att sen ljudkvalitén är kanon gör inte saken sämre heller.ÅÅH vad härligt och vrida upp volymen HÖGT med lite dämpad belysning och bara drömma sig bort. denna skiva är klart ett måste! |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2005/12/23 : 23:19:07
|
Jo, det är helt klart ett väldigt bra album. Jag har haft den i ett par veckor och har lyssnat väldigt många gånger. Tyvärr så lider den till viss del av "dubbel-album" syndromet, dvs att den hade känts mer "gedigen" om man plockat bort några mindre bra låtar och samlat det bästa på en enda skiva. Jag tycker tyvärr inte att materialet riktigt räcker för två skivor.
Men det är helt klart en köpvärd skiva (i England är den dock rätt dyr, jag vet inte hur det är i Sverige)
|
|
|
mikaels
Member
160 Posts |
Posted - 2005/12/25 : 09:16:47
|
Den är egentligen inte ett dubbelalbum, utan en lång skiva lagd på två diskar, de är 38 resp 42 min långa, om jag minns rätt, dvs ryms (nästan) på en 80 min CD :). Tycker man den är dyr letar man på fel ställa, CD-WOW tar 139 kr :)! |
- "Do you indulge in any form of worship?" - "Life. I love life, very much indeed. David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973
|
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Topic |
|