Author |
Topic |
mikaels
Member
160 Posts |
Posted - 2005/09/05 : 15:27:31
|
Enligt NME, http://www.nme.com/news/113541.htm kommer nya plattan, en dubbel, i november. Det var på tiden, tufft att leva upp till tolv års förväntningar . |
- "Do you indulge in any form of worship?" - "Life. I love life, very much indeed. David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973
|
|
10
Member
732 Posts |
Posted - 2005/09/06 : 23:29:07
|
Shit, jag tror precis en gris flög förbi! :) |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2005/09/08 : 10:33:36
|
Kul, men det var längesedan hon gjorde något riktigt bra, dom två senaste är inte mycket att hurra för, hennes karriär var väldigt lovande men har varit en stor besvikelse. Den sista plattan som var riktigt bra kom ut -85, enligt min mening. Jag har följt henne ända sedan debutskivan, vi är faktiskt jämngamla. Vi får hoppas på en rejäl nytändning. Annars kan jag rekommendera Tori Amos, som var rätt lik Kate på dom första skivorna. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
mikaels
Member
160 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 15:32:32
|
Intressant, jag tycker The Dreaming är ett mästerverk, men är inte alls särskilt svag för The Hounds Of Love, som de flesta, både 'vanliga lyssnare' och extrema Kate-fans, brukar gilla bäst. Jag tycker dessutom att hennes två senaste, Sensual World och Red Shoes, är storartade, så jag ser verkligen fram mot denna dubbel :) |
- "Do you indulge in any form of worship?" - "Life. I love life, very much indeed. David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973
|
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2005/09/09 : 16:50:06
|
Vi kan ju hoppas dom ger ut DVD med hennes äldre material, hon är ju en väldigt visuell artist. Med tanke på det är det konstigt att hon bara turnerat en enda gång. Var det så hemskt? |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/09/21 : 19:25:23
|
Första singeln spelades i BBC Radio 2 i morse! Lyssna på den (38 minuter in i programmet). |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
Edited by - Ayn on 2005/09/21 19:25:35 |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
sisko
Member
202 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 09:06:22
|
Går det ens att jämföra the dreaming och Hounds of Love. Där den ena är experimentell är den andra fylld av gudomliga poplåtar(åtminstone a-sidan). Jag tycker att båda är lika bra, dvs 5 av 5. Det är roligt att höra nåt från Kate igen. Alla artister borde ha samma utgivningstakt så skulle man slippa höra så otroligt mycket skit. |
|
|
mikaels
Member
160 Posts |
Posted - 2005/10/03 : 11:02:47
|
Hehe, There Goes A Tenner är väl en gudomlig poplåt ? Och materialet på The Sensual World och The Red Shoes både experimentellt och gudomligt. Att höra Gilmours gitarr komma in i Rocket's Tail över Trio Bulgarkas röster är bland det mest gåshudsframkallande som finns, fortfarande efter alla dessa år... Vilken höst, Kate Bush, David Sylvian, Madonna... |
|
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2005/11/09 : 18:39:58
|
Jag hittade den nya dubbel-CD'n i brevlådan idag!!
Jag vet inte när den släpps på andra ställen än UK som jag beställde från men det kanske är samma datum (7 Nov). Hur som helst så går den i bakgrunden nu medan jag kollar forumet, jag har kommit en bra bit in på den första CD'n och redan nu kan jag ge en tveklös rekommendation!!
Spännande och varierat. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7710 Posts |
Posted - 2005/11/09 : 18:54:35
|
Läste två recensioner som tycket rakt motsatt, en sa att den var bäst hittils och en att det var skräp. Någon som hört något?
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
MatsT
100.000-klubben
2457 Posts |
Posted - 2005/11/09 : 18:59:57
|
Jag är en bit in på CD nummer 2 nu och det fortsätter fint...
Kate Bush delar nog upp lyssnarna i olika grupper, alla tycker väl inte om det hon gör?
Stämningsläget på skivan är lite mer avspänt än de senare skivorna hon gjorde före uppehållet, jag tycker det är ett mycket moget album och det kanske man kunde förvänta sig också?!
Edit. Här finns lite om vad andra tycker: http://www.metacritic.com/music/artists/bushkate/aerial
|
Edited by - MatsT on 2005/11/09 19:12:39 |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2005/11/10 : 00:45:43
|
Jag läste att det är EMI som ger ut - kopieringsskydd? |
...perspektiv... . |
|
|
Stefaeri2001
Member
563 Posts |
Posted - 2005/11/10 : 11:00:45
|
Gick utmärkt att rippa på min dator i alla fall!
Skivan är klassisk Bush och jag tror inte någon blir missnöjd. Den håller en jämnare nivå än Sensual World och Red Shoes men där Red Shoes fortfarande kunde ge den musikaliskt obevandrade skrämselhicka med "Big Stripey Lie" så är denna skiva mer laid back, den saknar så att säga den experimentella eggen...
IMHO
Stefan |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2005/11/10 : 11:37:30
|
Rippa går väl alltid om man har koll på datorer. Frågan är om den funkar i alla cd-spelare. Dessutom kan ju olika skydd försämra felkorrigeringen eller möjligen ge sämre ljud. Hur är den märkt, har den CD-logotypen? Jag försöker även undvika kopieringsskyddade skivor av princip. |
...perspektiv... . |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 01:54:30
|
Har lyssnat på Aerial en hel hög gånger idag! Tokbra ju!
Jag har Hounds of Love men har aldrig lyckats uppskatta den. Soundet är för mycket av den negativa delen av 80-talssoundet för att falla mig i smaken - och då är jag ändå en 80-fantast. Vad kan ni rekommendera, är Sensual World och/eller Red Shoes nåt att ha? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 10:41:13
|
Saxat ur Expressen:
"Aerial, uppdelad på två skivor ("A sea of honey" och "A sky of honey"), förefaller ha två målgrupper: 1) Hobbykonstnärer, företrädesvis sådana som helst jobbar med lera. 2) Ljudbögar som söker ett alternativ till SACD-utgåvan av Peter Gabriels "Up" att demonstera sina stereoanläggningar med. Skivan är fylld med löjligt fågelkvitter, teatrala barnskratt, prettotexter och fåniga titlar ("?", med en refräng som består av decimaltal, tar förstås priset). Det mest komiska, om man kan uttrycka sig så när det handlar om en sådan här monumental besvikelse, är att Kate Bush med sitt överdoserande av new age-atmosfärer och patetiska syntsjok låter som Enigma."
Vilken grupp till ni? |
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 10:44:46
|
Lite motvikt från Svenska Dagbladet:
"Aerial är en väldigt behaglig skiva. Granskar man detaljer går det att kritisera den, sedd som helhet är den antagligen hennes bästa någonsin."
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 13:38:08
|
Nähä, Expressen såga en skiva på högst tveksamma grunder? Har ALDRIG hänt förut...
...eller...
Jag tycker SvD brukar ha riktigt vettiga recensioner. Förutom när Andres Lokko recenserar - han är en utmärkt krönikör imho men hans recensioner dryper av...well...pretto? |
|
|
mikaels
Member
160 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 17:04:13
|
Ayn, angående Hounds Of Love är jag också tveksam till den, även om de flesta brukar gilla den. The Sensual World och The Red Shoes däremot, är riktiga KANONPLATTOR, tycker jag. The Red Shoes var hennes bästa tills Aerial kom, hotad endast av The Dreaming. Fast med en artist dom Kate, som gjort såpass lite under sin långa karriär, är det inte mycket att snacka om, utan köp rubbet, du vet att du vill |
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7710 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 17:27:06
|
Jag har försökt gilla "the red shoes" men det vill sig inte, den är bara tråkig i mina öron. De andra är betydligt bättre.
Drog igenom Hounds of love igår och tycker bitvis att den är helt otrolig, en sån kreativitet. Hello earth är ett mästerverk i minsta detalj.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Topic |
|