Author |
Topic |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2005/09/02 : 18:53:38
|
Är det någon som testat att bygga med dessa moduler.
Priset för kitet är ju resonabelt.
http://www.lcaudio.com/index.php?page=1
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
micke76
Member
454 Posts |
Posted - 2005/09/02 : 22:39:57
|
Skulle jag också vilja veta, verkar ju ha blivit väldigt populärt med denna teknik, skulle vara intressant att höra någon som testat dessa moduler mot tex ice och hypex. Priserna är ju verkligen attraktiva, |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2005/09/02 : 23:58:43
|
Ja, jag hade den föregående modellen, men pga. egen klantighet så råkade jag elda upp dem , ersattes med Hypex Ucd 400, vilka var mmycket bra, men låddan med Hypex modulerna såldes till en här på forumet, hoppas att han är nöjd .
Men nu behöver jag lite extra mycket power till mitt nästa högtalarprojekt, Zapparna ser ju inte ut till att vara helt fel.
Hur som helst, jag beställde två moduler, återkommer med ett eventuellt slutresultat på bygget.
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
nelsson
Member
174 Posts |
Posted - 2005/09/03 : 09:09:23
|
Jag har byggt ihop en förstärkare med 2.3SE+predatornätdelen. Jag är väldigt nöjd med ljudet, det skiljer sig mycket från mitt tidigare bygge med 1.2-moduler. Det är betydligt fylligare och med avsevärt mycket högre upplösning, framförallt i diskanten. Jag har inte haft möjligheten att jämföra dem med vare sig ICE eller Hypex (det vore onekligen intressant med en jämförelse) däremot har jag som snabbast låtit dem spela i stället för en Edison Triod på min fars hornanläggnig. Jag kan inte rakt av säga att det ena rakt av är bättre än det andra, Pulsen spelar iaf. så bra att det åtminstone går att diskutera resultatet. För att låta uthärdligt måste man dock låta modulerna bli ordentligt varma! Det är en lustig effekt, först har de ett ganska kantigt ljud efter ett tag så slår det plötsligt om om och blir mjukt och välupplöst. Innan bygget är det väldigt nyttigt att plöja all LC Audios info på Zappulse-sidorna, det minskar risken för misstag.
mvh Johannes
|
Hifi, kaffe & arkitektur nelssons stereo |
|
|
mayday
350.000-klubben
8338 Posts |
Posted - 2005/09/03 : 19:47:07
|
Jodå, han e riktigt nöjd med hypex-steget ;) |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
|
|
|
Topic |
|