HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 RAMSA WP-9201
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dB
Member

425 Posts

Posted - 2005/09/01 :  07:19:49  Show Profile Send dB a Private Message
Hej. Finns det nån på forumet som har hört talas om RAMSA WP-9201 slutsteg? Har ett på mitt kontor just nu. Det skulle tydligen använts på biografer en gång i tiden. Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig att hitta lite info. Tack på förhand!
/dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2005/09/01 :  07:53:03  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Hallå!
Ramsa är namnet på Panasonics "proffsprylar". Fabrikatet är inte så vanligt i Sverige. I bl.a. USA är deras stora mixerbord ganska vanliga, både inom livemixning och broadcasting. De är kända för hög kvalitet, så ett slutsteg från Ramsa borde vara helt ok. Lite info om deras nuvarande produkter finns på: http://panasonic.biz/ramsa/ . Det mesta är tyvärr på japanska.
Mvh
Zeke
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2005/09/01 :  13:31:04  Show Profile Send dB a Private Message
Tackar för infot Zeke! Nån uppfattning om hur mycket kan ett sådant slutsteg vara värt?
/dB


Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2005/09/01 :  15:53:13  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Svårt att säga. Jag tror att steget är på ca 2x300W, men jag vet inte hur gammalt det är. Men om jag utgår från mig själv så skulle jag nog kunna tänka mig att ge ca 1500 - 2500 Kr beroende på skick och ålder.
Mvh
Zeke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000