HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Signal Kabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2005/08/30 :  21:48:09  Show Profile Send kutte a Private Message
Hej köpte två signalkablar idag, udrar om det är några som har använt sig av dessa förut. Tror ni de är bra, de kommer från techlink deras hemsida är http://www.techlink.uk.com


Hälsningar kutte.

Den som inget frågar får heller inget veta!

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/30 :  22:02:15  Show Profile Send denada a Private Message
Hej hopp Kutte.
Vilka kablar var det du köpte? Det fanns ett par olika snablar att välja på där.
Men vi hoppas ju på en ressention när kablarna är hemma och inspelade...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2005/08/30 :  22:11:10  Show Profile Send kutte a Private Message
Dom jag köpte var nr 680031, hoppas att de är bra, givetvis kommer ressention.

Hälsningar kutte

Den som inget frågar får heller inget veta!
Go to Top of Page

Archelon
Member

86 Posts

Posted - 2005/08/31 :  00:25:48  Show Profile Send Archelon a Private Message
jag kör med 2 par sådana till min stereo, cd --> rc-l box --> förstärkare..

funkar bra tror jag . :) har inte testar några andra än laktris...

/ olle
Go to Top of Page

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2005/09/08 :  21:48:26  Show Profile Send kutte a Private Message
Hej hopp nu har jag äntligen börjat få ordning på det hela.
Ny signalkabel från techlink den ser inte så märkvärdig ut men den passar bra till min anläggning som är en nad c320BEE och en c272 snart ny cd spelare på ingående en nad spelare blir det. Högtalare Audiopro Blackdiamond V2.

Signalkabeln tycker jag är okej den tog bort en del hårdhet i diskanten, nu kan jag höra vissa instrument som jag faktiskt inte har lagt märke till tidigare på vissa skivor. Jag gjorde ett litet test för skoj skull mellan min kabel som satt i förut och den nya.
Satte i den gamla och spelade samma skiva the cranberries no need to argue, och blev förvånad nu lät det inte bra, det grötade liksom ihop det hela och den vassa diskanten uppenbarade sig på nytt, likaså basen blev sämre och rösterna hade liksom en filt över sig.

Med den nya kabeln inkopplad så föll allt på plats den vassa diskanten försvann likaså grötigheten, rösterna blev bättre.
Det kanske blir en aningen bättre när allt är inspelat har kört systemet endast i 20 timmar. Enligt mig så är det en prisvärd kabel.

Hälsningar kutte.

Den som inget frågar får heller inget veta!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000