Author |
Topic |
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/12/03 : 00:13:27
|
Att bedömma om nån har kraft och dynamik efter ett TVframträdande som dessutom har halsprolem,
Personligen känns det som att det finns hur många som helst tjejer i pop/soul genren, så där blir det nog svårt för Agnes, även om hon har åren framför sig,
Sebastian förlorade nog inte mer än hedern (och segern då), för nu kan han ha lite mer tid på sitt album,,, Undrar hur inspelningarna går i morn med Agnes hals,,, Fast de är nog redan lagda,, |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/12/03 : 00:23:25
|
Hoppas de inte gör ett mainstreamalbum som folk köper och sedan lägger på hyllan och om ett år kommer ingen ihåg Agnes. Kommer ni ihåg ... Daniel? Eller så hette väl förra årets vinnare? |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2005/12/03 : 00:34:28
|
Ja, jag. Tycker han är bättre än flickidolen Darin. Inte för att jag gillar nåt av deras musik, men Daniel verkar kunna ha ett bättre register mer ute i de olika genrerna. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/12/03 : 00:39:25
|
Daniel Lindström hette han ja, enda anledningen att jag kommer ihåg är att jag såg någon intervju med honom för ett tag sedan...
Agnes är duktig, musikalisk, söt osv. Problemet är att jag kan inte se att hon har någon egenskap som skiljer henne från mängden, det finns många som är allt det tidigare nämnda.
Det är där Sebastian är överlägsen, hur många som liknar honom kan man räkna upp? Han torde vara en vinnare i längden!
Zalve: Det där med kraft och dynamik: Något jag hela tiden stört mig på är att Agnes ofta låtit mesigare/tamare (inte sämre alltså) än flera av de övriga trots att jag har boxen kopplad till "stereon" och sålunda ligger inte bristen "i min ände". Sitter det en påtänd klåpare vid mixerbordet (inte omöjligt ), eller vad?
Hon är förvisso inte ensam om att låta tamt i TV, tycker det är ett vanligt förekommande fenomen att rösten låter tam i förhållande till musiken, vilket ju avgör uppfattningen i stor grad, eftersom det som är "mest drag i" lätt utgör örats referens. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/12/03 : 01:08:38
|
quote: Att bedömma om nån har kraft och dynamik efter ett TVframträdande som dessutom har halsprolem,
Zalve: Det var inte bara efter ett framträdande, jag har tyckt så om hennes röst i hela tävlingen, halsproblem eller ej. Även Sebastian hade ju halsproblem, så att skylla på det... är löjligt.
quote: Hon är förvisso inte ensam om att låta tamt i TV, tycker det är ett vanligt förekommande fenomen att rösten låter tam i förhållande till musiken, vilket ju avgör uppfattningen i stor grad, eftersom det som är "mest drag i" lätt utgör örats referens.
ztenlund: Tycker att tex Sebastians röst kom fram mycket bättre än Agnes. Varför? Därför att hans röst är mer dynamisk och kraftfullare. Håller med om att Agnes röst är lite mesig, men ändå bra på andra sätt.
quote: Agnes är duktig, musikalisk, söt osv. Problemet är att jag kan inte se att hon har någon egenskap som skiljer henne från mängden, det finns många som är allt det tidigare nämnda.
Det är där Sebastian är överlägsen, hur många som liknar honom kan man räkna upp? Han torde vara en vinnare i längden!
Ztenlund: Håller helt med!
quote: Hoppas de inte gör ett mainstreamalbum som folk köper och sedan lägger på hyllan och om ett år kommer ingen ihåg Agnes. Kommer ni ihåg ... Daniel? Eller så hette väl förra årets vinnare?
JonasY: Håller helt med! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/12/03 01:13:12 |
|
|
Topic |
|
|
|