HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rekommendera bra HiFi tidningar, tack!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2005/08/30 :  15:23:30  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Rekommendationer på bra HiFi-tidningar emottages tacksamt. Gärna också med motivering.

När man väl insett att man faktiskt ÄR konstig, försvinner stressen med att försöka vara normal.

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2005/08/30 :  16:01:30  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Den enda hifitidning jag prenumererat på var Sound Practices, fantastiskt tidning med rör, horn och DIY inriktning. Den lades ner för 10 år sedan tyvärr, men det ska finnas en CD rom med alla nummer på pdf. Tyvärr hittar jag inte sidan som säljer den. Här är två artiklar av Vinnie Gallo från SP som jag hittade istället. http://www.drowninginbrown.com/dib_sp.htm, http://www.drowninginbrown.com/dib_sp2.htm
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/08/30 :  16:05:42  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Hifi & Musik.
Den är lättläst och man begriper oftast vad som står där.
Fina bilder.
Eller... tja...

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2005/08/30 :  16:08:37  Show Profile Send Amund a Private Message
Norska Fidelity, enligt mig den bästa tidningen
Gör och skriver i mitt tycke väldigt trevliga repotage utan att ha allt för förutfattade meningar. Mycket trevliga och intressanta produkter som oftast ligger en bit över 0-5000kr nivån.
Sen tycker jag även att deras insändar sidor(!) är trevliga.

Nackdelarna är väl att den är på Norska, men även dom flesta Svenskar klarar av att läsa den. Samt att dom inte innehåller några mätningar vilka en del saknar.

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/08/30 :  16:15:11  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Om man söker i forumet på "hifitidningar" hittar man bland annat den här tråden:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41536

Står en del tips på sidorna två och tre.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2005/08/30 :  16:49:34  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
quote:
Står en del tips på sidorna två och tre.

Jag kom inte längre än till råsoparna på sid.1 i den tråden, guldfisk! Fler tips?
Go to Top of Page

VA333ES
Member

90 Posts

Posted - 2005/08/30 :  18:29:40  Show Profile Send VA333ES a Private Message
Jag kan varmt rekommendera Stereophile för det 2-kanaliga och är man dessutom intresserad av flerkanal och ljud/bildteknik är Widescreen Review något som varmt kan rekommenderas.

Bl.a är det väldigt trevligt med djupgående tester av apparaterna, vilket dessa tidningar behärskar. Av de svenskspråkiga tidningarna är High Fidelity klart trevligast. Får testa norska Fidelity.

Stereon: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67255
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2005/08/30 :  18:36:58  Show Profile Send hifi_harri a Private Message
http://www.hifiplus.com/
är ett magasin som recenserar ofta lite annorlunda produckter som man hittar inte så ofta i andra magasinen. Det innehåller också ganska mycket andra artiklar än bara recensioner..

Själva magasinet är gjort av lite bättre råmaterialer som vanligt:)

Även om hifi+ skriver ganska "ivrigt" om många produckter ger det också negativist feedback då och då:)

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/08/30 :  18:47:13  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
En sökning på prenumeration ger: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40833

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/08/30 :  18:57:30  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Är det ingen på forumet som läser The Absolute Sound (TAS) Den är bra , men dyr.
Mvh
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2005/08/30 :  19:07:44  Show Profile Send Snutten a Private Message
Fidelity och HiFI+ verkar bra, har läst båda och det ligger klart över genomsnittet. H&M har jag nog växt ifrån....men ibland kan den vara kul den med. Även Stereophile är bra för det mesta.

Edited by - Snutten on 2005/08/30 19:11:42
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2005/08/30 :  20:38:59  Show Profile Send Sceptic a Private Message
TAS, hifi+ samt Stereophile brukar alltid vara läsvärda även om den senare var betydligt bättre (och tjockare) på 90-talet. Vår egen High Fidelity är väl också helt okey. Synd att Ultimate Audio och The Audiophile Voice gått i graven.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/08/30 :  20:50:16  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Läser brittiska hi-fi world och norska fidelity (och hifi o musik för musikrecensionerna).

Letar efter audioxpress i butik i sverige men hittar den inte någonstans. Vågar inte prenumerera osett.

/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2005/09/02 :  12:51:42  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Tack för svaren. Tänkte det skulle vara kul prenumerera ett tag på något annat än Hifi & M.
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2005/09/02 :  15:01:04  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
HiFi+ går att prenumerera på, och det är rätt så billigt!
Anmäl dig för prenumeration på deras hemsida!
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2005/09/02 :  19:02:42  Show Profile Send Mats h a Private Message
Tyska Audio Audio med väldigt många skivrecentioner.

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2005/09/02 :  20:28:14  Show Profile Send Joacim a Private Message
Hifi+
Riktigt bra med seriösa recensioner som "man känner igen sig i" och som man kan hålla med om. Fin kvalité på papper med hög finnish och layout. Engelsk.

Stereophile
En klassiker...Kostar nästan "gratis" att prenumerera på. Lite mer svårläst än ovan, och det kanske inte är alltid "man känner igen sig". Den är ju amerikansk, och det skall man ha i åtanke...(tidigare gällde intrycket "stort med power", nu tycker jag att de blivit lite mer "Europeiska".

UHF
Mycket seriös och "smal" tidning, och redaktionen verkar gå åt entusiast-hållet. Enkel layout, enkelt papper, enkla bilder men bra lite smala recensioner. Kanadensisk

Generellt så är det billigt att prenumerera på de utländska tidningarna (15-35kr), billigare än Sverige generellt vad gäller magasin.

Titta också på Absolute Sound (jag har inte läst denna på ett tag) samt Hifi-World (som testar och skriver ganska brett).

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000