HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Liten fråga angående Copland saker.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2005/08/29 :  19:50:51  Show Profile Send MaS a Private Message
Hejsan.

Jag undrar någon har några erfarenheter om deras saker, positiva negativa, karaktär osv. Privärt mm.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/08/29 :  20:08:22  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Snygga, välbyggda, tidslösa, engagerande, musikaliska, spelar "stort" med lätt fokus på mellanregistret, bra bas. Jag gillar Copland, vad är det du funderar på, paketet på Radiolagrets "tokrea" kanske?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/08/29 :  20:10:40  Show Profile Send snare2 a Private Message
Jag stämmer nog in med StefanB & håller med
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/08/29 :  20:15:27  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag håller också med. Det enda lilla minuset för mig är den lite "plastiga" fjärrkontrollen. Annars suveränt

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/29 :  20:17:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Instämmer..
Härlig mekanik, Rejäla saker. Fjärren har jag nog inte använt, men det kan nog stämma

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2005/08/29 :  20:19:04  Show Profile Send MaS a Private Message
Nä har ej sett denna tokrea..

Undrade bara lite allmänt om dom, gillar deras design, har dock aldrig sett dom levande.

Har du en länk till radiolagret

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/08/29 :  21:14:25  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Deras hemsida ger inte mer information än ett telefonnummer.

Tokrean innebär deras nya försteg, slutsteg och CDA 822 cd spelare i ett paket. Kostar ordinarie 64 000 kr men nu på tokrean endast 29 000 kr. Det är sannerligen tokbilligt för så billigt kan man inte ens köpa grejerna på beg marknaden.






läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2005/08/30 :  06:46:21  Show Profile Send filkingian a Private Message
Håller med StefanB och Drem. Men jag får tillägga att jag inte lyssnat på de senaste modellerna samt inte sett de nya fjärrkontrollerna alls.

mvh Martin

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/08/30 :  08:47:03  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Har precis skaffat försteget, 305, och håller med om intrycken. Välupplöst i lågbas och så lättlyssnat, öppet och lättplacerat. Faktiskt än så länge den största enskilda uppgraderingen. Ljudmässigt och per spänn iallafall. Hade jag sett det här så vete katten om inte cd hade bytts ut också. Har inte hört men cd:n ska vara riktigt bra.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2005/08/30 :  09:16:59  Show Profile Send HEGE a Private Message
Jag kan bara hålla med med förgående! Jag har själv både förstärkare och cd från copland (bla. cda-822). Det är något visst med coplands ljud. Jag tror det är svårt att vara utan det ifall man gillar vad man hör. Själv tycker jag de levererar ett väldigt fint mellanregister och har en stor öppen musikalisk speltid. Personligen har varit och testat andra märken och sedan kommit tillbaka till Copland igen. Så, enligt mig är det väldigt prisvärda saker.

Mvh
Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2005/08/30 09:26:06
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/08/30 :  11:07:43  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag upplever Copland-apparater som lite mjuka, varma och fylliga i ljudet.
Det gör att dom passar väldigt bra ihop med högtalare som är lite skarpskurna i ljudet med tendenser till vasshet (läs JM-Lab).

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Bertie
Starting Member

21 Posts

Posted - 2005/08/30 :  11:43:10  Show Profile Send Bertie a Private Message
Jag köpte nyligen en begagnad Copland CDA 289. Den är varm, men ändå detaljerad. Första gången jag tycker det går ihop riktigt bra. Jag trodden min AA Paganini var ungefär så bra det kunde bli. Jag hade fel. ;) Att den har pondus i racket gör inte saken sämre...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000