Author |
Topic |
|
Gebex
Member
884 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 14:07:45
|
Jag tycker att det är ett otyg att ändra rubriker på något man sålt till "Såld". Vissa tar också bort vad de sålt i sitt inlägg och det är ännu värre.
Om alla istället la i till Såld efter den tidigare rubriken så blir trådarna mer givande. Då kan man göra sökningar under säljes och se vad som produkter man skall sälja/ är intresserad av blivit utannonserade för tidigare.
Jag tycker faktiskt att moderatorerna borde göra en sticky med förhållningsregler där detta ingår i både säljes och köpes. |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 15:26:43
|
Gebex, jag håller med dig 100%. Allt vi (eller rättare sagt drbob för det mesta) gör är att låsa när det är sålt, vi tar inte bort annonser. Kan du göra en bra formulering och skicka till drbob så postar han säkert med förtjusning den som sticky. Hänvisa till den här tråden i PMet. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 23:40:50
|
Jag håller med till 100% också! |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/08/28 : 00:48:02
|
bör man inte göra likdant om man köpt ngt? att man inte byter namn på tråden utan gör ett nyt inlägg där man kan skriva att man gjort klart sitt köp? då kan man juh också se vad folk mestadels handlar och får tag på så att säga.
|
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2005/08/28 : 10:41:43
|
Då lägger man till i rubriken att man köpt. Det är ett satans otyg att ändra rubriker. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/15 : 23:59:50
|
håller med.. Och ska om jag själv säljer nåt komma ihåg detta självklart i framtiden... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/10/16 00:00:46 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 00:01:38
|
Instämmer! Det är ju dessutom mer besvär att ta bort allt än att lägga till såld i rubriken... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 11:13:33
|
Håller också med övriga talare! |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 11:19:52
|
Håller med. Det skulle ju bli världens bästa databas för begagnatpriser på hifi. |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 11:25:19
|
Det är trådägarna som raderar, vi låser bara när det läggs till "såld" i överskriften.
quote: Det skulle ju bli världens bästa databas för begagnatpriser på hifi.
Det är det redan...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 12:51:47
|
Jag sällar mig också till medhållarnas skara.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 14:37:05
|
Jepp, att ta bort är dåligt. Bättre att stryka istället eller göra en kommentar överst.
Vad gör man med annonser som inte leder till avslut? Skriver man "Indragen", "Ångrat mig" eller "Inaktuell" i rubriken? |
...perspektiv... . |
|
|
Gebex
Member
884 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 15:19:31
|
Att göra så fungerar utmärkt. Man behöver naturligtvis inte ange varför saken inte är tillsalu. Det räcker gott med "Inte tillsalu längre". |
|
|
LeoArietis
Member
1953 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 20:42:28
|
Rubrik: * Skall tydligt beskriva vad som säljs, tex CD-spelare, slutsteg, integrerad förstärkare, högtalarkabel. Ange också fabrikat och modellbeteckning om det får plats. * ANVÄND INTE säljande rubriker som "Tillfälle" då din köpare vill veta vad du säljer utan att behöva öppna tråden. Din annons blir lättare att hitta med sökverktyget med korrekt rubrik och du har större chans att snabbare sälja din vara till "rätt" köpare. Man kan dock nämna om priset är sänkt, varan reserverad eller liknande.
Trådens innehåll: * Fabrikat och modellbeteckning. * Varans ålder och skick. * Gärna en (kort) teknisk beskrivning för den som kanske inte känner till produkten så väl. * Vad som följer med i köpet, tex kvitton, emballage, bruksanvisning, tillbehör mm. * Pris eller prisidé. * Kontaktinformation, tex telefon, e-post eller PM. * Var den finns (stad eller landskap räcker bra) * Om du kan tänka dig att skicka varan eller inte. * Gärna bild(er).
Trådens avslutande: När tråden inte längre är aktuell så ange "SÅLD" respektive "Ej till salu" i rubriken men låt resten av rubriken, tråden och innehållet stå kvar. Detta är värdefullt för alla forummedlemmar som då kan se hur ofta eller sällan en viss produkt finns till salu samt även bilda sig en uppfattning om prisnivån. En moderator kommer därefter att låsa trådarna som är avslutade.
Lyfta tråden Det är tillåtet att högst en gång per dygn lyfta tråden med editering.
Glöm inte bort att kolla dina private message (PM) samt annonstråden, gärna dagligen då någon kanske vill ha svar på en fråga eller har inkommit med ett bud.
Lycka till med köp och försäljning!
Edited by - LeoArietis on 2005/10/16 20:48:25 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 20:59:03
|
LeoArietis: |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/10/16 : 21:00:38
|
Aye! |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2005/12/02 : 10:45:27
|
Då lyfter jag den här tråden igen med anledning av nedanstående raderade annons:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45691
Snälla gör så här:
quote: Trådens avslutande: När tråden inte längre är aktuell så ange "SÅLD" respektive "Ej till salu" i rubriken men låt resten av rubriken, tråden och innehållet stå kvar. Detta är värdefullt för alla forummedlemmar som då kan se hur ofta eller sällan en viss produkt finns till salu samt även bilda sig en uppfattning om prisnivån. En moderator kommer därefter att låsa trådarna som är avslutade.
Eller använd strikethrough. |
...perspektiv... . |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/12/02 : 11:59:10
|
Skriv "SÅLD" efter originaltexten så låser vi. Jag skrev ett förslag i ett inlägg ovan, verkade inte bli gjort. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/12/02 : 12:01:39
|
Oj, ser nu att LeoArietis har gjort en bra formulering ovan. Sticky kommer strax under säljes... |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2005/12/02 : 22:53:56
|
Håller helt klart med, dock är jag själv inte en persom som direkt köper och säljer saker. Hoppas denna utvecklingen håller i sig.
Mvh Passerati |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2005/12/04 : 10:33:28
|
quote: Jag tycker att det är ett otyg att ändra rubriker på något man sålt till "Såld". Vissa tar också bort vad de sålt i sitt inlägg och det är ännu värre.
100% medhåll! Hoppas den utlovade stickyn kommer att följas. |
|
|
|
Topic |
|