HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 www.ornec.com är inte lite fräcka!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2005/08/24 :  23:16:25  Show Profile Send OcA a Private Message
Skickade ett mail till Ornec för några veckor sedan oc frågade hur jag kunde räkna ut frakten och tullen på en eventuell beställning. Säljaren skrev tillbaka och sa att allt jag behövde göra var att lägga allt i varukorgen för att se hur mycket frakt och tull blev. Gjorde detta och det funkade. Nu damp det ner ett mail i lådan där det stod att Ornec inte fått betalt för min "beställning" och undrar var mina pengar är?! Jag har för det första inte beställt något och för det andra har jag följt säljarens anvisningar. Det är egentligen inga problem iom att man har ånger-rätt på nätet också inom EU (upp till tre månader när säljaren inte har angett vilka regler som gäller och det har inte Ornec), men jag tycker det är väldigt fult av dem att göra på detta viset. Luktar oseriös blåsning lång väg...

Hursom så skickade jag ett svar där jag skrev att jag inget beställt och inget ska ha. De har för övrigt inte min riktiga adress eller kortuppgifter/bankuppgifter så de kan leta ihjäl sig om de skulle vilja.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/08/24 :  23:24:24  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Det är väl inte så att du faktiskt skickade in din beställning? alltså bekräftade denna. Om så är fallet förstår man säljarens fråga.

Det räcker med att lägga varorna i korgen för att se hur mycket frakten ska gå på.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/08/24 23:25:05
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/24 :  23:53:28  Show Profile Send mayro a Private Message
kan du inte berätta hur du gjort för att få grejor sända utan att betala samt utan lämna adress.. Så ska jag också beställa lite grejor.. Jag tycker dom var otroligt generösa ju som gör så...

(Skojar med lite alvar i botten)

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/08/25 :  00:00:11  Show Profile Send edison a Private Message
"De har för övrigt inte min riktiga adress eller kortuppgifter..."

Ska dom tycka du är seriös då...?

Sorry om det var en o-snäll kommentar...

Det verkar ju verkligen lite lurigt att dom gör på beskrivet sätt om du nu aldrig 'råkade' bekräfta genom nåt olyckligt knapptryck...
Vill du ändå göra beställning är det nog en god idé att ta kontakt igen och reda ut saken så dom på sin kant förstår att du inte var ute efter att 'trassla'.

Borde lösa sej ganska lätt om dom är nåt att ha.
Annars: "styr unna" som norrmännen säger.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/08/25 00:01:17
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/08/25 :  01:47:22  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag satt och fyllde i ett online forumlär på en sida som hjälper till att fixa visum till Australien. Jag gick igenom ett par sidor men av någon anledning klickade jag aldrig submit.
Sen fick jag ett mail från dem där de undrade varför jag inte fullföljt min registrering.
Det är samma på Cisco.com support sidor, fast jag inte klickar på submit så får jag en förfrågan om jag behöver hjälp.
Så mycket möjligt är att de plockar uppgifterna ändå, fast du inte la en beställning.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/08/25 :  01:53:28  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ja, antingen har du angett adressen förr, så har dom den sparad, via login eller persistent cookie. Eller så har dom varit riktigt fula och gjort en submit av något som ser ut som en länk. Det går ju det med antar jag. Har du en url till sidan så kan jag kika.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/25 :  02:33:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
www.ornec.com borde det vara...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2005/08/25 :  09:01:43  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
OM du inte fått några grejer så är det väl inga problem?
Bara att lösa det, har säkerligen blivit fel någonstans.

Om det dyker upp högtalare hos dig så går det säkert också att lösa, dock blir det kanske lite knepigare :)

mvH P
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2005/08/25 :  10:11:45  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ornec som säljer högtalarmärket "Knoxed" verar vara ett skumt märke. Det synes vara rena kopior av andra kända modeller. Det är inte schyssta metoder att tillverka högtalare på, tycker jag.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2005/08/25 :  19:40:09  Show Profile Send OcA a Private Message
Anledningen att jag inte angivit min riktiga adress och inga kortuppgifter är för att jag tycker det luktar lite begravd hund redan från början. De är tokbilliga. Har aldrig tryckt på någon submit knapp heller så jag vet inte vad de dillar om. Har ej fått något svar från dem heller, men jag är inte orolig för att det ska lösa sig om något skulle hända.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/08/25 :  20:39:02  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
OcA: Folk från prisjakt.nu har beställt där ifrån och fått sina grejor, så nog funkar det! Dock är frakten väldigt hög om man tänker på priserna på grejorna...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2005/08/25 :  21:28:43  Show Profile Send OcA a Private Message
Ok, då verkar det seriöst. Får se om jag får något svar från dem på varför det blivit såhär knasigt.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/08/25 :  23:45:12  Show Profile
StefanB har väl köpt sina rörslutsteg därifrån?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000