HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hur 17 kopplar man bäst allt detta..?(onoff)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2005/08/24 :  22:32:46  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message

Nu är mina steg på tapeten igen....

Följande komponenter ingår...

230 VAC Main Switch inbyggd i nätbrunn. ( Baksidan)
Softstart SST 01 från Per-Anders Sjöström
UcD 180/400 från Hypex...

Följande vill jag uppnå..(Framsidan)
Stand-by LED lyser vid påslag av Main.
Momentan switch som via ngt (relä?) sluter "Switch"-kretsen i Softstarten.
- Standby LED slocknar
- "ON" LED tänds...( egentligen först när spjället i Softstarten släpper men, inte så viktigt.)
- Efter viss fördröjning (0,5 -2 s )jordas /ON på UcD modulen och en "Active" LED tänds...

Sedan när man trycker på Momentanswitchen så ska ju /ON på modulen höjas innan Softstarten stryper kretsen...och hela rasket gå i "Stand-by" igen.....jag vill undvika "plopp"...

Riktigt najs vore om Stand-by / ON kunde kompletteras med IR, kanske jätteenkelt eller knepigt/dyrt.

Jag har en del egna och andras goda idéer, men ville ändå testa och höra på hela funktionen.

Hade ursprungligen tänkt "modda" i softstarten, men det känns som styrkretsen börjar bli så avancerad så den kan vara diskret egen.
Om det krävs ett extra litet supply för relämatning/kretsdrivning så är det inga problem, vill dock hålla mig till en spännning antingen 5 eller 12 VDC.

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000