HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HFLS1 i HiFi-Kits katalog!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/24 :  16:44:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


I HiFi-kits nya katalog presenteras vårat eget lilla projekt, HFLS1!!!


HiFi-kit var i kontakt med oss i våras och undrade om de fick presentera vår högtalare i sin katalog. De har tillhandahållit element och filter-kit till vår egen HFLS1 under något år och kommer att fortsätta med det. De har hela tiden följt det vi alla avtalade om i början av projektet nämligen att detta inte är ett kommersiellt projekt och att högtalaren uteslutande är för hemmabygge så de kommer inte att sälja lådor utan enbart element/filter/terminaler/...-satser.
Med det i ryggen kände vi att det snudd på var en ära att de ville ha med vår "kelgris" i sin katalog och gav därför vår tillåtelse.

All text är HiFi-kits egen, inklusive datauppgifterna och så här blev det...



HiFi-kits katalog kan beställas på deras hemsida www.hifikit.se

Vi önskar alla HFLS1 byggare välkomna och önskar dem lycka och välgång med sina byggen.

Vänligen,
teamet bakom HiFiForum.nu



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

kryddstek
Member

144 Posts

Posted - 2005/08/25 :  14:42:23  Show Profile Send kryddstek a Private Message

Ja, detta sa hifi-kit när jag mejlade dem om Hfls-1 (grupp köp), för några veckor sedan.

Är sänkt pris mot katalogen innan har jag för mig. Säger inte att ni ska köpa där, bara att det är trevligt att man kan beställa från Sverige i ett smidigt paket.

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/25 :  14:47:52  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det var inte utan stolthet jag noterade detta även jag!
Kryddstek: Jag tycker nog att man kan stödja Hifikit. 3400kr är ju extremt lite pengar varför jag kan rekommendera att "skylla" dom sista hundringarna på "stödköp" för att det skall finnas kvar en dylik butik i Sverige.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/25 :  21:09:40  Show Profile Send denada a Private Message
Jo det är värt att stödja en "lokal" handlare...
Det är gansa mycket värt att ha någon som har ett så pass stort sortiment som de håller sig med...
Men det är ju min åsikt och den tål kritik...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/08/25 :  21:17:46  Show Profile Send Mattias a Private Message

Det var en riktigt trevlig nyhet!
Hoppas den får en ökning i antal i svenska hem. Det är den välförtjänt av och likaså svenska folket

/Mattias
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/08/25 :  21:28:55  Show Profile Send FBK a Private Message
Kul nyhet PacDå det är MYCKET högtalare för pengarna.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/25 :  21:47:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Javisst är det skojigt.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/08/26 :  10:44:56  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Grattis!

Detta är i princip den enda DIY-högtalaren som - under förutsättning att den följer grundkonceptet i delningsfilter och elementval - kan bytas in i butiken. Jag har ju hört ett antal och vet att de går att sälja vidare

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/08/27 :  01:36:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ni som vet , skulle elementen tåla bilbruk ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/27 :  07:02:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Svår fråga Johan...

De bilelement jag har sett(orginal monterat Mercedes, Volvo, Porsche, ....) Har i de flesta fall varit pappkoner med mindre fuktresistent behandling än PL18 och DX25'an borde också fixa det. Så min gissning är att det nog skulle funka.
Men ett mail till Vifa skulle nog ge dig mer svart på vitt om det funkar eller inte.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/08/27 :  11:31:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tror jag ska göra det , har en idé om Hfls1 i bilen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000