HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Lite kvällspyssel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jon MW
Member

223 Posts

Posted - 2005/08/24 :  09:52:04  Show Profile  Visit Jon MW's Homepage Send Jon MW a Private Message
Har gått runt och varit riktigt moddare/bygg sugen de senast veckorna. Men har antingen saknat något att modda, något att modda med (typ nya delar) eller verktyg. Men igår fick jag ett litet infall och åkte till ELFA. Så fort jag kom hem slets denna ut ur hyllan. Äntligen fram med lödkolven.



En Denon DCD-685 som jag har funderat på att modda sen jag köpte den tidigare i våras.



Ut med kortet som innehåller allt utom nätdelen. Väldigt många trådbyglar, men det som ska bytas nu är dessa.



De gamla 15218 OP amparna fick snabbt (kanske inte så snabbt, tog en ganska bra stund innan de lossnade) göra plats för några nya.



Jag valde att använda Burr Brown OPA2604 som många verkar gilla. Här ar båda på plats.

Det blev direkt en fastare bas, mer detaljer och ett större lugn i ljudbilden.



Bara för att göra något mer hängde jag på ett par 0.1uF kondningar mellan plus och minus på op amparna. Trodde inte det skulle göra så mycket som det gjorde. Allt blev renare och mindre ansträngt. Det blev även mer luft i ljudbilden.



För att avsluta kvällen slängde jag i lite koppar plåt för att skärma nätdelen. Jag tror att jag har ett par lite fetare kondningar liggandes som jag kan hänga på nätdelen.

Sen får jag se vad det blir, kanske rör?

Min lilla stereo http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36077

KTH-Racing, Sveriges största racingstall http://www.kthracing.se

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/08/25 :  14:12:31  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Snyggt jobbat!
Har du inga planer på att modda nätdelen? Där brukar det finnas en del förbättringspotential.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/08/25 :  14:22:09  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
YES!!!

Två feta tummar upp!

M
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/08/25 :  15:04:23  Show Profile Send denada a Private Message
Tja har man inte något att göra kan man alltid åka till Elfa så har man något att göra ett par timmar ;-)

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000