HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 QRS
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2005/08/22 :  22:36:37  Show Profile Send Harman a Private Message
Ny efterträdare till QRS neptunus skall vara på väg till hösten. Någon som har någon info om detta? Kommer priset att ligga kring 75000kr?

Mvh Dan

*Iron Maiden*

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/08/22 :  22:42:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Finns nån på 69k - Supernova, verkar det som i denna tråd.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42294&

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2005/08/22 :  22:51:10  Show Profile Send Harman a Private Message
Tack för info Zalve men det framgick inte om det var ersättare för Saturnus eller för Neptunus. Jag hoppas på att det är Neptunus, vore trevligt med en QRS i prisklassen kring 50kkr. Har svårt att se att jag verkligen skulle lägga runt 70kkr på högtalare.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/08/22 :  22:59:24  Show Profile Send Sanoj a Private Message
SuperNova är en nerskalad Venus och ersätter väl då Neptunus.
Sen kommer en Nova som väl då ersätter Saturnus (den är dock en golvare) med liknande bestyckning som SuperNova men med en bas() mindre...tror jag det var.

Jag ska ner och lyssna på den/dom på fredag tänkte jag.

// Jonas

Edit: men det är bara att ringa Sladd på HifiConsult så berättar han hur det ligger till


Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2005/08/22 23:01:17
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2005/08/22 :  23:05:46  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej Jonas!
Tack för info.
Låter trevligt hoppas att du skriver och berättar om provlyssningen. Låter som Nova skulle kunna hamna på ett trevligt pris. Det är bilderna på dina QRS Neptunus som fått mig att drömma om QRS. Samt en provlyssning på en billig stativare från QRS.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/08/23 :  14:18:05  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Nova och SuperNova har samma låda, samma finish, samma dubbla åttatummare, samma ringradiatordiskant.

Det som skiljer är att i SuperNova sitter specialelement i mellanregistret. Det är samma Skaaning som byggdes till Jupiter och nu också sitter i Venus. Dessutom skiljer delningsfilter och internkablage.

Bakvänt kan man säga att vi byggt en högtalare som heter Nova som kostar 49 000:- och finns att köpa i höst.

Sedan såg vi att man kunde göra en rallyversion av den för 69 000:-

Rallyverisonen - SuperNova - finns redan att provlyssna i butiken och det är beställt 4 par till kund av den versionen så långt.

Här finns beskrivning av denna högtalares födelse, läs v 29:

.http://www.hificonsult.se/index.php?menuid=021



mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2005/08/24 :  12:55:24  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej Hifi Consult!
Tack för info, måste nog ta och planera in en resa ner och lyssna på Nova, blir dock efter årsskiftet flyttar till prag snart. Finns det några bilder än?

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/08/24 :  14:12:12  Show Profile Send K-man a Private Message
Tycker du gör helt rätt i det Harman, jag har lyssnat på dessa skapelser några gånger i lite olika steg under "utvecklingen" och visst är det ett par godbitar som grott fram och nu börjar slå ut!

\\K-man
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000