HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ayre
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2005/08/22 :  21:56:13  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Är det möjligtvis nå´n som har lyssnat på deras CD maskin CX7e Vet inte ens om det finns någon butik i vårt avlånga land som har tagit upp Ayre men dom har ju fått mycket fina recensioner i USA.

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2005/08/23 :  08:16:53  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Hej Sceptic,

kolla in min tråd

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42263

för några sköna bilder på Ayre CX-7 (förvisso inte uppgraderad till "e" men det är på g ).

Jag vill inte påstå att jag är någon expert på området men denna spelare är mycket intressant om man vill ha en maskin som looks lika a million dollars och spelar lika bra .

Såvitt jag vet säljs Ayre inte i butik i Sverige.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/23 :  12:52:40  Show Profile Send mayro a Private Message
som FD agent för Ayre så vet jag hur du får kontakt med Ayre´s nuvarande Agent i Sverige.

(OBS. Jag har INGET med detta att göra idag!!!! Absolut NOLL!! Så ingen nu tror jag har INTRESSEN i ämnet. MARKERAR. Jag har NOLL med dessa saker att göra. Samt inga egenintressen. Importören och jag är bara goda vänner o talas vid nån gång möjligen i månaden per tel.)
Och även om jag nog är oerhört partisk så bör man absolut titta på dessa produkter om man ska byta lite saker i dess prisklasser...

Jag skulle garanterat INTE missa dom om jag skulle uppgradera. Jag håller även på att diskutera att ha en liten "jämshögsvisning" av Ayre´s sortiment framöver här...Om allt runt om går att lösa...

Tyvärr är det ofta ett stort MOTSTÅND från butiker i sverige att ta in nya sortiment. Detta är beträffande Ayre att anse såsom rent slarv . För dom är verkligen topp produkter. Och som du säger otroligt välrenomerade i USA med många flera länder...

Kanske alla Sveriges "egna" importerade märken ,Eller egna tillverkningar osv är orsaken att dom inte tar in Ayre. Vad vet jag. Eller så finns andra skäl.

Men Ayre borde finns i verenda välsorterad hifibutik om man gick på ljudkvalitet. Redan 2001 sa en kille vid en visning i norrland han ALDRIG igen skulle köpa sig en AR Vt100 efter han hörde en V1 Ayre stärkare.... Och detta är fina ord ifrån en inbiten "rörkille" kan man säja...

Men men. JAG är ju självklart väldigt partisk här kan man tycka...
Fast det går ju att "syna" om jag endast är just partisk eller om det även finns skäl till mina lovord via egen lyssning.

Och jag vet mina ord tål att "synas" av vem som helst där ute...Det är också därför det pratas om att ha en "jämshögsmässa" med Ayres sortiment.
Så kan man här bilda sig en egen uppfattning om dessa saker...


Men vill du ha kontakt så sänd Pm så ska jag greja till så du får kontakt

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2005/08/23 :  17:21:35  Show Profile Send mabron a Private Message
Har spelaren utan "e "och är mycket nöjd med den sedan ett år tillbaks.
Hade tidigare Muse model 9 signature och jag tyckte denna är snäppet bättre. Som vanligt är det ju beroende på vad man har för övrigt.
Kontaktuppgifter till svenska importören:
http://www.ayre.com/dealers.cfm?country=Sweden

Vet inte hur många butiker som säljer det märket.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/23 :  17:48:39  Show Profile Send mayro a Private Message
Fast Mats I umeå är nog betydande mer kunnig om saker o ting får man nog säga utan att vara elak mot Henrik. Så jag skulle tala med Mats i första hand. dessutom har Mats via RadioCentralen i umeå provat med mycket mer olika kombon osv... Så att först tala med Mats blev nog vad jag skulle gjort i alla fall... Sedan kommer Henrik in senare i alla fall...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2005/08/26 :  21:17:11  Show Profile Send Joacim a Private Message
Intressant......

Jag har i dagarna precis börjat fundera runt denna modell...
Verkar väldigt intressant, med mycket bra press i tidningar runt om.
Det lär väl inte finnas så många sålda i Sve?

Gustaf/mabron: Om Ni skulle beskriva karaktären på den (åt vilket håll går den enligt nedan beskrivningar)!?
-kall mot varm
-ljus, mörk eller neutral
-kontroll av/på ljudbilden
-allmän upplösning (bas, mellanregister, diskant)

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000