Author |
Topic |
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 17:33:24
|
Naturligtvis fortsätter problemen, när jag skulle slipa in ventilerna så upptäcker jag att 2st insugsventiler är krokiga, märk väl att dom inte satt i den skadade cylindern!!!
Nu fick jag hem 2st nya.
Dom yttre är dom gamla krokiga ventilerna.
Enda förklaringen är att dom varit krokiga sedan motorn monterades ihop där borta i Frankrike, för mkt vin till lunchen kanske och montören tappade dom i backen. |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 17:40:09
|
hur tusan ser kammen ut då? är ventilsätena misshandlade oxå eller? |
Livet är för kort för mono |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 18:56:26
|
Guuud... va härligt - vill vara med! Var bor du? Vill du ha ett handtag?
Det vattnas i min mun - detta gillar jag! Mina stålar är slut - inget över till hifi - väntar på nått att göra |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 20:45:43
|
Nu är alla ventiler inslipade och gamla ventiltätningar bort opererade, jag förstår att den dragit lite olja, gummit var som backelit. Nu väntar en högtrycksspolning med 90 gradig ånga för att få bort allt skit spån och gegg, kanaler skall blåsas ur mm.
Hittade även ett flödeshinder i insugskanalen som slipades bort, liiiiite trimmning.
+200hk vid 8000 rpm går att få med lite jobb.
300 hk skall gå att få ur denna motor vid 10000 rpm utan turbo. Men då byts det mesta och det kostar en del kulor
Draken du är välkommen, jag bor strax utanför Söderhamn.
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 22:58:38
|
Draken: Bor du i Göteborg, har garage och gillar att meka bilar så kan jag tänka mig att låna ut min Toyota till dej ett tag... |
Militant cyklist. |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2005/10/15 : 14:42:32
|
Renoverad topp:
Insugs kanal:
Synd att man inte hade möjlighet att tvätta hela motorutrymmet, det är lite skillnad:
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/10/15 : 15:44:39
|
Snyggt!
Bra jobbat!
ILLY - nix (40 mil bort).
|
|
|
Topic |
|