HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa CD-Spelare, skillnad i ljudet jämför med mp3?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/08/18 :  21:21:56  Show Profile Send More a Private Message
Köpa CD-Spelare, skillnad i ljudet jämför med mp3 från datorn?
Hur stor kvalitets skillnad ska jag förvänta mig ifall jag köper en NAD C521BEE Cd-Spelare till min NAD C320BEE och spelar med orginal cd-skivor istället för datorn med mp3?

Ren nyfikenhet innan jag köper cd-spelaren så jag vet era åsikter och kan jämföra därefter.

Tacksam för svar!

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/08/18 :  21:33:50  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Under förutsättning att du använder riktiga CD-skivor och inte brända CD-skivor baserade på mp3 av tveksam kvalité så kommer det vara stor skillnad, i och för sig lite beroende på systemet i övrigt och vilket ljudkort du har i datorn. En dator medför också större risk för att leda in störningar och brum.

Hemma hos mig med ett ordinärt lowfi ljudkort (typ soundblaster eller onboard) så är skillnaden stor.

Bättre CD-spelare har bättre bas och presenterar fler mikrodetaljer och ett mjukt och musikaliskt ljud. Billigare sämre spelare saknar detaljer, har mindre bas, oftare problem med störande hårda s-ljud.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000