Author |
Topic |
U1
Member
3319 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 21:34:35
|
Fredrik sitter på sin lokala pub och dricker öl så jag är sändebud. (Han kommer lite senare)
"Det blir en jävlig tråd"
Ledtråd: Peter Jöback - Kristina från Duvemåla
/Johan Edit: Perter bytades då det blev för svårt |
Edited by - U1 on 2005/08/16 21:44:24 |
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 21:41:56
|
Hejhopp Jag missade alla trådar i förra veckan, och igår när jag kom ihåg det så dök den upp när jag gett upp... Nya tag! Första gissnngen på en jävlig tråd med Peter Jöbacks okände bror Perter Jöback får bli Kvinnliga regenter |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 21:43:58
|
Jo, det skulle ju vara jävligt enligt uppgift...
Inleder med den vilda gissningen: Vatikanen
Påven brukar väl slänga ut vita duvor, fast gissningen kanske skall slängas istället
|
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 21:59:41
|
quote: "Det blir en jävlig tråd"
Desto roligare att ta den med en gång. Framförallt innan vemsom raglat sig hem .
Rätt svar är givetvis:
vemsom
Ledtråd: Perter Jöback Kristina från Duvemåla
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 22:17:19
|
Jag skulle gärna vilja veta vilket stycke det är som VEmsom har tänkt på... Mig veteligen så finns det inget stycke som heter "Kristina från Duvemåla"
Fast det behöver inte du bry dig om Johan
Gissningen får bli Såpa medverkande. Qristina |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
U1
Member
3319 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 22:29:25
|
Zalve: Nä själv har jag ingen susning.
/J |
|
|
U1
Member
3319 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 22:32:59
|
Eftersom Vemsom fortfarande inte är hemma så kommer nästa ledtråd här:
Galenskaparna - Jag vill ha en Italienare
Ingen har rätt än.
/Johan |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 22:36:43
|
Peter Jöback - Kristina från Duvemåla Galenskaparna - Jag vill ha en Italienare
Måla och Itanlienare borde vara Leonardo Da Vinci, fast det kanska bara är ett avsiktligt sidospår från vemsom's sida...
|
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 22:42:58
|
Peter Jöback - Kristina från Duvemåla
Måste bli maffian
Jävliga är de mot varandra också om man får tro filmerna...
/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 22:48:20
|
Allt tyder på att det är drotning Kristina och hennes resa till Itallien och nån snurr med det... hmm Jag gissar på hmm... Kristina Kappelin är väl nån slags journalist i Italien, och hon backade på Zlatan å så blev det massa rubriker.... Min gissning blir därför Zlatan Nattinatti - ska upp tidigt imorgon |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 23:06:41
|
Från Italien och jävlig.... Lamborghini Countach Countach lär betyda ungefär nåt i stil med "å fan" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 23:07:24
|
Duvemåla är en muskal "Pappa, jag vill ha en Italienare", kommer från en "show"
SÅ jag tror RT är Musikaler/Shower |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 23:36:54
|
Herregud! Roligaste tråden jag gjort i hela min hifikarriär. Inga rätt ännu. Men det är jävkligt skoj att se hur alla tänker.
Ölen var mycket smarrig. Det var en kväll i tjeckisk anda. Lobkovitj, Staropranen och Knitze. Försöker variera mig lite. Men som sagt..
U1 gick agera stand in.
Som sagt. Inga rätt. Ni får nog tänka DJÄVLIGARE Qristina må vara djävulen reinkarnerad. Okej lite rätt.. men inte alls rätt..
Tänk mer kultur. Bjarne jobbar på rätt vis... tre steg från ledtråden.. det är svårt idag.
Ni som vet vad jag arbetar med kan nog ha lite fördelar också.
Lägger in tredje ledtråden innan jag går o lägger mig.. när FAN det nu är.
(ärsäkta otrevliga ord) |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 23:39:42
|
Okej.. Sista ledtråden nu.. Skall inte lägga mig precis nu. men jag kunde inte hålla mig.
Metallica - Master of Puppets |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/16 : 23:51:20
|
Gissar på: Klotter/Grafitti... |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 00:10:54
|
Peter Jöback - Kristina från Duvemåla -> Guldet som blev till sand
Metallica - Master of Puppets
Min fru tycker understrykningarna sammanfattar guldfeber rätt bra. Så vi svarar det under täckmantel att det är jag
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 00:14:35
|
OK
Peter Jöback - Kristina från Duvemåla
Metallica - Master of Puppets
tv-kocken Tina + italien + äts(korrigead stavning av ets) = pasta |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 00:16:26
|
Haha.. bra att skylla på frugan. Tyvärr har jag ingen fru att skylla saker på. Inte ens en liten flickvän. Men jag kan stå för att säga att ingen svarat rätt ännu tyvärr.
La in en massa ledtrådar i inläggget innan sista ledtråden. Komigen! :D Nu skall jag lägga mig.. Läsa lite rör-bok och somna med fjärliar i magen ;)
(btw, tips på kvällslektyr. Valve Amplifiers av Morgan Jones (tror jag) :) |
|
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 00:17:12
|
Fursten av Machiavelli
|
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 00:27:41
|
Jag får väl göra ett försök då eftersom du tjatar Svårt och kulturellt samt jävligt.....jaaaaee? Tyckte mig komma ihåg att det fanns en påve som passar in. Gogglade lite och så här blev det. Kristina=Drottning Kristina=Katolik. Galenskap och Italienare. Master=mästare=Påve. Svar/Innocentius IV den påve som införde tortyr under inkvisitionen.
Galet det också förstås..jaja
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 00:40:06
|
Lite intressant att se "bevisföringen" Gus, ser ut som det skulle kunna vara ett tänkbart svar. |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 00:42:15
|
Dantes Inferno-Kristina och Karl-Oskar lämnar svältens inferno här i sverige. Det är en italiensk bok. Och i helvetet så regerar mörkrets mästare. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 06:45:30
|
Nu jävlar kommer det en dåligt underbyggd gissning i ren desperation innan jag åker och jobbar:
Ennio Morricone
Peter Jöback - Kristina från Duvemåla --> Björn Ulvaeus --> Ulv --> Morr Galenskaparna - Jag vill ha en Italienare --> Italienare, spaggettivästern Metallica - Master of Puppets --> Metallica --> Tall --> Wood --> Clint Eastwood och även Master
Är du nöjd nu vemsom?
|
|
|
Topic |
|