HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Importera
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Carlos
Member

240 Posts

Posted - 2005/08/15 :  17:14:01  Show Profile Send Carlos a Private Message
Jag skulle vilja importera ett slutsteg från england, och säljaren säger att jag skall stoppa in pengarna på kontot och sedan skall han skicka den, vågar man göra det?

Är det nån som har erfarenhet från utländska hifi-affärer?


Firman http://www.shadowaudio.co.uk

Dom är distrubutörer av micromega i england

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/08/16 :  00:25:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Då det är en distrubutör så är du nog ganska säker. Jag har gjort flertal köp utomrikes o aldrig haft några bekymmer

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2005/08/16 :  00:49:57  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Garantier finns ju inte men du skall inte skicka pengarna genom någon firma utan du skall betala till en riktig bank för då måste du få kundens riktiga namn och adress och bankens riktiga namn och adress.Jag har handlat massor med grejor utomlands utan att ha blivit lurad en endaste gång. Dock så bör man ju prata med personen innan så man inte bara mailar.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/08/16 :  09:53:26  Show Profile Send jaejin a Private Message
Harry_up:

Hur menar du att man ska göra. Är också i tankarna att importera fast ifrån USA.
Kan du utveckla mer i detalj.
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2005/08/16 :  11:11:57  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Man skall undvika Money transfers via typ växlingskontor. Gå till din egna bank och gör en utlandsbetalning till ett bankkonto. Då måste personen på andra sidan uppge sitt riktiga namn med adress och en riktigt bank med dennas adress.
Ifrån USA tillkommer tull på varans värde och frakt samt moms. Skulle nog fundera på Tyskland istället. Dessutom så kan apparaten vara gjord för endast 110v 60Hz och inte vara en så kallad multivoltage apparat.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/08/16 :  11:21:37  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Har själv importerat från USA utan problem. Torde vara ok så länge det är frågan om etablerade handlare. I nästan alla fall måste man ju betala i förväg. Själv har jag upplevt kreditkort (typ Visa) som det bästa alternativet, då blir det inga transaktionskostnader för att skicka pengar.

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2005/08/16 :  11:51:27  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Många tar några kr extra för att man betalar med kort och växelkursen är mycket bättre på banken än genom kortföretagen.
Så transaktioskostnader blir det ändå.
Så jag håller ändå på mitt alternativ då man då vet att dom inte kommer kunna få ut mer pengar än vad jag skickar.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000