HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DVDspelare nypris kring 2-3000 kr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2005/08/12 :  14:42:13  Show Profile Send Wingboot a Private Message
Hej!

Jag önskar enkelt några tips på de bästa DVD-pjäserna inom denna prisram. Orkar faktiskt inte lyssna (i verkligheten) på förslagen så jag kommer köpa blint tror jag .

Observera att denna inte ska vara primär signalkälla för musiklyssning då jag redan har en CD-spelare. Observera även att bildkvaliteten från spelaren kommer sekundärt, och ljudet i fler kanaler än 2 är helt ointressant! En DVD-spelare med så bra ljud som möjligt i två kanaler är alltså vad jag spanar efter! Prisklass kring 2-3000 kr.

Jag lyssnar nämligen ofta på film utan bild (har faktiskt inte ens en tv i dagsläget) men min gamla skrotDVD har pajat.

/wingboot!

I bought some batteries the other day, but they weren't included.

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/08/12 :  15:01:21  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
En personlig favorit är H/K DVD22. Jag har för mig att den går på 2500kr.
Go to Top of Page

ea poe
Member

74 Posts

Posted - 2005/08/12 :  15:36:46  Show Profile Send ea poe a Private Message
Varför inte Pioneer 575A? Jag har den & den låter utmärkt samt har en mycket bra bild för priset. (jag köpte min för 2395:-)
Det finns en Pioneer 585 nu men där har jag ingen åsikt.

/Marantz 7005 ,Marantz UD-5005, 3st Infinity Kappa 5, Modulus stativare nu som Bi-ampade frontar + Subwoofer.TARA LABS Prism 2200SUB Kabel
Eichmann six series 2(frontar Emit K) + Eichmann Four Series 2 (Frontar mellan/bas) + Tara Labs Nexa(surround)
Rega 3 + Ortofon super Om 20, Rega Fono RIIA/
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2005/08/12 :  19:32:52  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
lite över budgeten men tror inte du får så mycket bättre dvd-spelare för pengarna!

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players/356348/prices

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/08/12 :  20:07:40  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Efter lite bläddrande i Hifiklubbens katalog:

NAD T524 (DVD-Audio, DivX) 2498:-
Denon DVD1910 (det vanliga) 2598:-
Cambridge DVD79 (DivX) 2498:-
Jag TROR att Cambridge Azur 540D kostar 2998:-

Hoppas du hittar nåt som passar!
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2005/08/12 :  21:27:07  Show Profile Send forken a Private Message
Lite fel prisklass fast har du pengarna så köp en Rotel RDV-1050E. Den går att få för 3900:- nu, normalt kostar den 8000:-. Riktigt bra bild och helt ok ljud. Progressive PAL och NTSC, tar allt utom SACD.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/08/12 :  21:44:41  Show Profile
Skaffa en beggad Pioneer 656, suveränt analogljud i den.
Hade en själv men bytte till den billigare 575 pga bättre videodel (sen kör jag nästan uteslutande ljudet digitalt)
Pioneer i allmänhet rekommenderas varmt.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2005/08/12 :  23:02:45  Show Profile Send Wingboot a Private Message
Tack för alla tips! Cambridge, Pioneer & HK känns intressanta! Harman kardon så har man, eller hur var det?
Gärna fler tips.

/wingboot

I bought some batteries the other day, but they weren't included.
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/08/13 :  01:06:10  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
En pent brukt (1 1/2 - 2 år gammel?) HarmanKardon (med nypris NOK 5000) bør kanskje også nevnes som en habil DVD-spiller i budsjettklassen. Bra lyd til prisen på DVD, men på musikk (Red Book CD-avspilling) er det selvsagt grenser for hvilken ytelse man kan få i denne prisklassen. HK skal være OK på bilde, også, sammenlignet med konkurrentene. Har selv en HK DVD 50. Funker OK til film.

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2005/08/13 :  16:10:19  Show Profile Send Wingboot a Private Message
Det blev pdmlmembers tips, H/K DVD22, och det gick på 2000 loppor jämnt!

/wb

I bought some batteries the other day, but they weren't included.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000