HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 2" tractrix horn köpes ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2005/08/07 :  16:49:59  Show Profile Send matsj a Private Message
Hallå jag skall ha ett par tractrix horn till mina byggen men var kan man köpa dem ?
Jag vill ha ett par 300hz runda tractrix horn till mina 2" drivers. B Edgar säljer sådana för 900 dollar/par men jag tycker de är lite dyra. De behöver inte var av ädelträ plast fungerar också.

Jag jobbar för mycket just nu för att göra egna men är det någon som har färdiga ritningar kanske jag får tänka om.

mats

1W=115db.

Frode
Member

152 Posts

Posted - 2005/08/07 :  19:24:42  Show Profile Send Frode a Private Message
http://www.sierra-brooks.com/

Frode
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2005/08/07 :  20:24:32  Show Profile Send matsj a Private Message
Tack frode jag har tittat på dem också men de är ännu dyrare än B edgars horn. Jag skall maila dem och se när man kan få ett par plast horn. Sen är de i usa det brukar ta en j..la tid att få grejer därifrån. Det måste finnas någon närmare i europa som tillverkar sådana.
Stereo lab i tyskland tillverkar 400hz horn men jag vill se om jag kan hitta några 300hz eller lägre.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

Rapid
Member

267 Posts

Posted - 2005/08/07 :  22:27:56  Show Profile Send Rapid a Private Message
Tjena!
Det blir nog billigare att be nån med datorstyrd svarv att svarva ut en mall i nått material (MDF, stål, plast? ) och sen göra kopior i glasfiber. Kanske finns möjlighet för dig att starta eget sen

/Mattias
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2005/08/07 :  23:59:38  Show Profile Send classe a Private Message
lugn mats kommer strax igång har en 1" som jag svarvat låter bra väldigt lite horn karaktär

18 ska de va.
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2005/08/08 :  12:22:42  Show Profile Send matsj a Private Message
Jag är bara lite hied som det heter på skånska , jag vill inte vänta på grejor när jag tänkt klart o bestämt mig.

classe du funderar inte på att såga upp ett par imperial horn till mig i en byggsats som bara är att limma ihop .

Sajber dina horn är ju fina. skulle vilja komma o kolla på dina horn för att se dem live. jag har inte så långt till Bara ( Lund ).
Jag skall kolla runt lite efter en data svarv.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000