HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sonab radio-reciever - Värde?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/08/07 :  15:16:12  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Hej!

Har en Sonab R 3000 - 1/E som utseendemässigt är bra. Däremot är fungerar inte frekvensindikatorn, och On/Off-knappen glappar. Vad kan man få om man säljer den? Vad är rimligt?

Och vad tror ni ett rep skulle kosta så att den går fint igen? Jag är inte så teknisk så att jag vågar mig in i elektroniken.

Lite mer info:

Utgång för Rear och Front högtalare
Aux, Phono och Tape-ingångar (också antenn förstås)
dwg no 14636 (vet ej vad det står för)
Serienummer: 5090134

Hoppas någon har koll! Ser gärna mer än ett svar om ni tycker olika! Tack på förhand!

Stereo Audio

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/08/11 :  12:13:27  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Ingen som har en gissning?

Stereo Audio
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/08/11 :  18:20:01  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Det är den där som rattarna går åt olika håll på, eller hur? Hade en för länge sedan, den bör vara minst 25 år gammal. Rätt OK reciever men jag tror inte det ligger nåt större värde i den idag, några hundra för ett felfritt ex.
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/08/11 :  18:44:18  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Okej, jag funderade om det kunde vara något "antik"-värde? Stora FM-hjulet rullar man horisontellt, och de små för de förinställda kanalerna vertikalt. Sedan finns det vanliga rattar för volym, bas o diskant.

Stereo Audio
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2005/08/11 :  21:40:28  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Var det inte så att någon av bas och diskantrattarna gick "mot-urs"?
1977 kostade den 2100 kr enligt Stereo & HiFihandboken från samma år. Kanhända någon Carlsson-fanatiker kan vara intresserad av den, Sonab tillverkade ju Carlssonhögtalare. Jag bodde inte långt från Sonab-fabriken i Lövånger på den tiden, och jag körde ett par OD11 ( små svarta "kuber") på min R3000. Rätt så välljudande högtalare men tyvärr så höll inte elementen så bra, bytte både diskanter och basar ett antal gånger.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000