HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity-klubben!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 21

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2006/03/04 :  18:01:59  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Hej alla

Skönt att "sandlådesnacket" är över, tänkte bara låta er gotta över denna man's lilla anläggningar, han äger inte bara 1 par Infinity IRS V utan 2 par !!!!!.

Och precis som det inte räckte, så har han ett par Beta/gamma också .
Dessa Infinity är alla i NYSKICK !, och helt genomgångna.

Nu slipper vi undra över vem som har "värst" Infinity anläggning hemma .

http://www.6moons.com/industryfeatures/forbidden/forbidden_8.html

Och precis som detta inte räckte så har han väl ca 4-5 yttligare anläggningar

MvH Jawen/John
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/03/04 :  18:53:15  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ser ju väldigt trivsamt ut det där.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/04 :  19:01:44  Show Profile Send mayro a Private Message

inte ett dugg avis på honom

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/03/04 :  23:10:17  Show Profile Send KennethS a Private Message
Oj vad han sitter nära!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/04 :  23:16:48  Show Profile Send mayro a Private Message

Det gör knappast nåt.. Jag skulle gärna ha dom vid fotändan av min säng... Ännu bättre ligga mitt emellan dom och smeka dom nattinatt varenda kväll...

det där är kärlek i sin renaste form...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/05 :  08:31:13  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Ja, nära sitter han nog inte..
Men står inte bastornen väldigt nära bakre vägg?

Och skulle dom inte må bättre av att stå mer isär?

IMHO..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/05 :  16:10:29  Show Profile Send mayro a Private Message

med ställbart filter går ju bas osv att reglera...Och för mig räckte det att äga dom.. Varför skulle man behöva spela för.. Jag kramas lika gärna med dom.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/05 :  21:59:50  Show Profile Send edison a Private Message
Hmm...han har ju ingen sittplats i sweetspot ju....borde det inte åtminstone GÅ att sitta i mitten, oavsett om dom sprider bra och brett...???

Fint annars, skulle MKT gärna ha dom fast fick nog skaffa 'aningen' större spel-rum då ;-) :-(

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2006/03/06 :  06:24:14  Show Profile Send JAWEN a Private Message

Jag hoppas ni förstått, att man kan klicka på next längst ned på sidan, och se flera sidor av denna man.

DRRRRRRREEEEEEEGGGGGGGGGGGGGEEEEEELLLLLL
Go to Top of Page

Jens1966
Starting Member

45 Posts

Posted - 2006/03/06 :  21:14:57  Show Profile Send Jens1966 a Private Message
Hej,

Även jag tycker att ”sandlådekriget” var lite tråkigt, på en sådan fin tråd som denna…!

Har sett inläggen om IRS V och denna grabb utan några som helst ekonomiska begränsningar.
Vill inte vara någon glädjedödare men... har själv haft förmånen och lyssnat på IRS1B, IRS Beta och IRS V.

Minnet från stunden med IRS V är i första hand dess skapelse, en makalöst vacker pjäs, otrolig finish och majestätisk uppenbarelse, faktiskt svårt att med ord beskriva det intryck de ger. Självklart dominerar de med sin fysik de flesta rum. Ägaren hade ett rum på uppskattningsvis 6x10x4 m, och en lyssningsposition kanske 6 m från högtalarna.

För egen del anser jag nog att killen på länken inte riktigt fått till detta. Så stort hus och ändå verkar han inte kunnat uppbringa större ytor för IRS V.

Jag hade ingen lång stund till förfogande och dessutom med olika elektronik, men när det gäller lyssningsintryck så har vill jag nog påstå att IRS Beta går segrande ur kampen. Inte minst om man värderar prisskillnaden! Möjligt att man var så uppskruvad inför mötet med IRS V, med ev allt för förhöjda förväntningar som resultat.

Visserligen är smaken som baken, men jag påstår…gillar man Infinity och om man söker det optimala, så är det IRS Beta som står högst på pallen…

Jens

Go to Top of Page

Blomman
Member

62 Posts

Posted - 2006/03/06 :  22:29:37  Show Profile Send Blomman a Private Message
"För egen del anser jag nog att killen på länken inte riktigt fått till detta. Så stort hus och ändå verkar han inte kunnat uppbringa större ytor för IRS V."

Håller fullständigt med. Dessa vackra skapelser behöver yta.

En Boll rullar bättre nedför än uppför.

Edited by - Blomman on 2006/03/06 22:32:29
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/06 :  22:39:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Lite missvisande artikel.
Han har 1 IRS och 1 IRS V
Jag hade nöjt mig med hans BETA

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/07 :  19:38:20  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Hallo musiclovers!

Jag har köpt andra sorts högtalare nu och kommer inte att spela Infinity på ett bra tag.

Men en sak är klar: Infinity har format mitt ljudideal och det skulle inte förvåna mig om man sitter med ett par RS/IRS någon gång längre fram i livet..

Men nu väntar nya "resor" och infallsvinklar!

Tack för allt roligt på denna tråd!

//Micke

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/07 :  20:22:43  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hej Muse! Det är vi som ska tacka dig, du startade tråden Du förblir alltid hedersmedlem här

Hoppas du kommer snabbt tillbaka

/Håkan
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/07 :  22:01:49  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Tack Håkan!

Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2006/03/07 :  22:51:13  Show Profile Send mikethebike a Private Message
Sorry för lite kritik ... hade en gång RS4000 - fruktansvärt dålig (och färgande) högtalare! Ett uselt substitut för de Kappa 9 jag egentligen ville ha (kanske lika bra att jag aldrig hade råd med tanke på den drivning de hade behövt )

Det skulle onekligen vara intressant att få lyssna på en "riktig" RS-modell någon gång (klart att jag dreglade en hel del när jag läste K Kesslers recension av Beta i HFNRR, who didn't?)

Fysikens lagar säger mig dock att han som kör IRS V i ett så litet rum mera är ute efter det visuella ... de kan rimligen inte (aldrig?) spela ut i ett så litet rum ... och så nära inpå lyssningspositionen! Nåja, each to his own (och det visuella är ju inte helt fel!)

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/03/08 :  14:25:34  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
När jag kommer tillbaka till Sverige så måste jag bara få lyssna på ett större infinity system. Sigma tilltalar mig en del. Mmmm.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/12 :  00:25:09  Show Profile Send mayro a Private Message

Hmm.. Idag sålde muse sina burkar till en överlycklig köpare.. Men telefonsamtalet ifrån muse var minst sagt laddat med separationsångest...Och innan köparen kom lirade muse en snutt musik för mig via tel...jäkla mysig musik föresten.

Ni får tro mig eller ej.. Infinityn klingade så man rent blev rörd...
Möjligt muse ångest smittade en aning.. Men man kände saknad fast dom inte ens va mina. Man har ju hört så många låtar via tel så man ju snudd är lite love i dom.. För det finns ingen högtalare mer än infinity som kan spela så rent via telefon som jag vet.. Det distar fasiken noll...

jaja.. Nu håller jag tummarna för att dom däringa efterträdarna INTE distar i min tel..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/12 :  00:26:18  Show Profile Send Snoop a Private Message
Telia Highend linan slår till igen

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/12 :  10:56:21  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
quote:
jaja.. Nu håller jag tummarna för att dom däringa efterträdarna INTE distar i min tel..
Nog ingen risk mayro..

Ångest..ja..
Det var faktiskt jobbigt att behöva göra sig av med dom.
Hade jag haft mer pengar här i livet så hade dom fått sova i källaren ett tag, sparas, konserveras och njutas ibland...

Men det går ju inte då dom nya "asen" kostar lika mycket som en ny Opel Astra..

Men dom kom till ett bra hem!
Sen så kanske dom fick fin utsikt över Vänern..?

Mayro: Musiken var Sara K & Chris Jones(Live, B&W Nautilus Tour)

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/03/12 :  11:24:38  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Apropå drivning av Infinity så har jag nu testat lite med en gammal Pioneer A-616 2x70W. Det räcker inte alls. Inte nog med att det blir ett tunt kroppslöst mellanregister, den spelar också obefintlig bas och toppen är oren och hissad. Kanske Pioneeren lider av en dålig konstruktion förutom att den är svag? Däremot är det tyst mellan tonerna och en fin ljudbild. Jag har haft en Accuphase E-405, fungerade hur bra som helst 2x170W. Med Accuphasen kunde man spela högt!!! och den tappade aldrig greppet, väldigt kul. Jag har en Audionet SAM V2 2x110w fungerar jättebra om man inte behöver/vill spela tokhögt. Audioneten är den förstärkare som subjektivt ger ärligast klang på instrument och ärligast ljudbild (Jag vet förstås inte vad som är ärligt)

Det är både effektskillnad på de jämförda maskinerna och prisskillnad!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/12 :  16:58:04  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
(Jag vet förstås inte vad som är ärligt)

självklart inte.. Sådant vet man ju noll och inget alls om då ens fru är musiker... Det tror inte jag heller Jeppe...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/22 :  20:32:32  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Undrar när tåget går till Berlin

http://cgi.ebay.de/INFINITY-RS-I_W0QQitemZ7601769624QQcategoryZ75893QQrdZ1QQcmdZViewItem
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/22 :  22:24:43  Show Profile Send mayro a Private Message

det är bara att åka och hämta...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

quixotic
Member

106 Posts

Posted - 2006/04/07 :  17:27:53  Show Profile  Visit quixotic's Homepage Send quixotic a Private Message
Imorgon ska jag hämta ett par sådana här:

http://www.wardsweb.org/audio/wtlc.html

Med andra ord, ett par Infinity WTLC. Mycket lustig konstruktion, ska bli roligt att höra dem. Något element verkar vara utbytt, tyvärr, men det kanske går att få tag på (en woofer). Någon som känner till reservdelshållning eller en har en referenslista med specar på Infinityelement, så att man kan få tag på något likvärdigt? Idag verkar det sitta en (urk!!) Pioneer bilbas istället för origianlwoofern på en av högtalarna, kanske inte passar så bra...

Vad säger panelen, de kostade ju trots allt en slant i slutet av sjuttiotalet, borde vara hörvärda än idag om man går igenom dem lite va?!
Go to Top of Page
Page: of 21 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000