Author |
Topic |
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/11/01 : 11:23:44
|
Jens1966: Kolla under tex "Medlemmarnas System" för mer ingående info gällande uppladdning av bilder.
Det är lite knepigt första gången.. |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
Jens1966
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/11/01 : 21:38:29
|
Hmmm...har gjort två försök..undrar var de tog vägen...får nog försöka imorgon igen...
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/01 : 21:47:02
|
Du gjorde egna trådar om dem,,, Jag skall flytta in din bild. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 00:33:40
|
va i helxxxte.... va det dig jag talade med innan du sålde dina äldre burkar... Som då jag kom tillbaks hade sålt dom...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 08:06:19
|
Jens66: Dom där bestarna känner jag igen! Hur funkar det med Betorna?!
Herregud vad maffiga dom är! |
|
|
Jens1966
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/11/02 : 21:40:12
|
Jodå, jag känner allt igen några av er! Jag hittade tråden av en slump och tänkte deltaga lite, med tanke på det verkar vara en genuin Infinity-tråd, dvs de riktiga och gamla modellerna.
Bilden är från en period i våras när jag hade förmånen att äga både IRS1B och IRS Beta. Orsaken var helt enkelt att jag ägde IRS1B när annonsen om IRS Beta dök upp. Eftersom dessa är bland det finare man kan äga kunde jag inte låta tillfället försvinna, utan köpte IRS Beta för att göra en noggrann jämförelse.
Efter jämförelsen stod IRS Beta som helhet som knapp vinnare, båda har vissa + och – . Med sorg i hjärtat beslutade jag mig för att sälja IRS1B. IRS Beta är en mycket komplett högtalare, spelar alla typer av musik galant, och gör ett kanonjobb som fronthögtalare till 5.1-systemet.
Min Infinity-resa började annars med Kappa9. Det har sagts förr, men tål att sägas igen, Kappa 9 låter precis så bra som du har råd med. Efter ett antal slutstegsbyten drev jag till slut med Krell KSA300S, vilket var en total och fullständig scenförändring jämfört med min gamla ursprungliga Pioneer M73.
Skickar också en utmaning till JAWEN. Jag är fullt medveten om nackdelarna med gamla IRS (reservdelar), speciellt L-EMIM, men om man nu gillar IRS-ljudet, så kan då jag inte låta bli att gå för det bästa möjliga och njuta i fulla drag... med rätt elektronik och inga obehöriga fingrar på volymrattar så har man gjort vad man kan…och skulle något hända får man ta läget därifrån…varför leva livet om man ändå skall dö?
Som sagt, kul med en sådan här tråd, själv har jag haft förmånen att lyssna på de flesta av de gamla stora IRS, inklusive IRSV (privat och ej på mässa). Vägen från mina Kappa 9 och Pioneer M73 till dagens system var lång. Om någon därute vill göra en Infinity-resa delger jag gärna mina erfarenheter…
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/11/03 : 07:39:04
|
Jens, om du vill och har tid så skulle jag mer än gärna lyssna på dina Beta. Vore en liten dröm faktiskt!
Som jag sagt förrut, en dag kommer det stå ett par Beta hemma hos mig... |
|
|
Jens1966
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2005/11/03 : 21:10:45
|
Hej Muse,
Jodå, det skall väl kunna ordnas, vi får hitta en tid då vi båda kan.
IRS Beta är som med de flesta större IRS, de funkar inte om man inte har rätt förutsättningar, förstärkeri, placering etc... |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/11/04 : 10:49:34
|
Låter bra Jens!
Du kan väl skick ett PM när det drar ihop sig? Du är hjärtligt välkommen hit också, och lyssna på mina Reference Standard IIA..
Mayro, Lena och Ulf var här igår, vi får se om Mayro hittar till denna tråd och kan lämna sitt omdömme.
Tråkigt bara att när man väl får besök så hann inte min nya cd-spelare komma hem(Opera Consonance Reference 2.2)samt att vi spelade med skit-kablar och mina bas-steg(POA-6600A), hmm hoppas att dom inte sågar mitt ljud allt för mycket! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/11/04 : 11:16:48
|
Muse.
En sak står rätt klar här efter att ha hört dina grejor...
Det är detta
Vi satt i bilen och diskuterade hur vi skall få dig att våga intekna några takpannor på ditt hus för att köpa dig en beg krell av mått 85 kg.. Cd har du på väg.. Ett slutsteg bara så kan du flinande garva åt hifitidningarnas jakt på "bästa i dag" repotagen..
Att dessa gamla infinity är mycket mycket svårslagna står utan tvivel.. Och att jag själv har en svettig tid framför mig för att komma dithän att jag kan konkurera med dina ihopkokade grejor är också klart....
Kommer lite bilder i egen tråd sen då vi är hemma igen...
MVH Tobbe Lena Stefan |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
JAWEN
Member
310 Posts |
Posted - 2005/11/12 : 01:15:41
|
Du har rätt om vi blir djupa Jens1966, man lever för att leva, och med en massa begränsningar blir ingenting i livet ultimat.
Jag kommer också gärna med & lyssnar på dina Beta( om det inte är jättelångt ), även om jag hört Beta förut, så vet man inte förens man hör om uppställning/uttustning är att föredra totalt sett.
MvH Jawen |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/11/12 : 02:20:59
|
nån som kan ge lite tips om Inifinty Beta c360 centern? är den ngt att ha? såg att den går o köpa för 2.495 pix på hembiobutiken.. har itne haft tillfälle o lyssna vid den själv.. men den verkar juh nästan vara lite för bra för sitt pris?!?! superrobust bygd osv. för det priset?! är ngt lurt?!?!
|
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 00:32:13
|
KingX,
Vad har du för frontar? |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 04:35:46
|
jag ska skafa mig BETA20 sateliterna, kan ej köra golvhögtalare pga utrymmeskäl har kollat på lite andra ställen och de flesta jag pratat med rösta på att den c360 kommer bli för stor även för de sateliterna och tycker hellre jag ska satsa på den ngt mindre centern i BETA serien... viktigaste för mig är att komma ifrån "burkigheten" i center ljudet... |
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 09:28:59
|
Ta det här med en nypa salt, jag har bara lyssnat på Infinity Beta centrarna en kort stund. Den större har ett fylligare ljud som jag i alla fall föredrar. Men som alltid så är det bästa att lyssna själv. |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/11/13 : 12:32:29
|
tackar för svaret .. ska försöka komma över båda två o test köra på ngt vis =)
|
|
|
Shullman
Member
162 Posts |
|
ronny
Member
112 Posts |
Posted - 2005/11/24 : 20:21:56
|
Hello Infinity fans. Har inte mer än skummat igenom alla inlägg på denna länk, men eftersom jag har har blivit lite intreserad av Infinitys nya Cascade, och då närmast modell three V men inte hört dom ennu så kanske frågan kan ställas på denna länk om synpunkter på dessa i ett 2-kanal system. |
//RR |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 07:42:29
|
Shullman: Tack för fin länk!
Är det Gamma eller Delta?
|
|
|
Blomman
Member
62 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 10:44:05
|
Det är Gamma |
En Boll rullar bättre nedför än uppför. |
|
|
Shullman
Member
162 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 11:50:24
|
Så va det sagt, |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 23:31:12
|
Och hur vet Blomman det? |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/11/25 : 23:44:37
|
pdmlmember: det blev ett inköp på Infinity BETA C360 center i förrgår.. lyssnade på den, den billigare samt några centrar till bla. Canton ERGO centern och jag måste säga C360 kom ut överlägset.. vilket ljud den har! *gott nöjd* ska bli kul o se hur den växer till sig än mer i takt med att den spelas in
|
|
|
pdmlmember
Member
309 Posts |
Posted - 2005/11/27 : 20:55:01
|
Kul att du är nöjd. |
|
|