HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity-klubben!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 21

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/01 :  11:23:44  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Jens1966: Kolla under tex "Medlemmarnas System" för mer ingående info gällande uppladdning av bilder.

Det är lite knepigt första gången..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Jens1966
Starting Member

45 Posts

Posted - 2005/11/01 :  21:38:29  Show Profile Send Jens1966 a Private Message
Hmmm...har gjort två försök..undrar var de tog vägen...får nog försöka imorgon igen...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/01 :  21:47:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du gjorde egna trådar om dem,,, Jag skall flytta in din bild.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/02 :  00:33:40  Show Profile Send mayro a Private Message

va i helxxxte.... va det dig jag talade med innan du sålde dina äldre burkar... Som då jag kom tillbaks hade sålt dom...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/02 :  08:06:19  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Jens66: Dom där bestarna känner jag igen!
Hur funkar det med Betorna?!

Herregud vad maffiga dom är!

Go to Top of Page

Jens1966
Starting Member

45 Posts

Posted - 2005/11/02 :  21:40:12  Show Profile Send Jens1966 a Private Message
Jodå, jag känner allt igen några av er! Jag hittade tråden av en slump och tänkte deltaga lite, med tanke på det verkar vara en genuin Infinity-tråd, dvs de riktiga och gamla modellerna.

Bilden är från en period i våras när jag hade förmånen att äga både IRS1B och IRS Beta. Orsaken var helt enkelt att jag ägde IRS1B när annonsen om IRS Beta dök upp. Eftersom dessa är bland det finare man kan äga kunde jag inte låta tillfället försvinna, utan köpte IRS Beta för att göra en noggrann jämförelse.

Efter jämförelsen stod IRS Beta som helhet som knapp vinnare, båda har vissa + och – . Med sorg i hjärtat beslutade jag mig för att sälja IRS1B. IRS Beta är en mycket komplett högtalare, spelar alla typer av musik galant, och gör ett kanonjobb som fronthögtalare till 5.1-systemet.

Min Infinity-resa började annars med Kappa9. Det har sagts förr, men tål att sägas igen, Kappa 9 låter precis så bra som du har råd med. Efter ett antal slutstegsbyten drev jag till slut med Krell KSA300S, vilket var en total och fullständig scenförändring jämfört med min gamla ursprungliga Pioneer M73.

Skickar också en utmaning till JAWEN. Jag är fullt medveten om nackdelarna med gamla IRS (reservdelar), speciellt L-EMIM, men om man nu gillar IRS-ljudet, så kan då jag inte låta bli att gå för det bästa möjliga och njuta i fulla drag... med rätt elektronik och inga obehöriga fingrar på volymrattar så har man gjort vad man kan…och skulle något hända får man ta läget därifrån…varför leva livet om man ändå skall dö?

Som sagt, kul med en sådan här tråd, själv har jag haft förmånen att lyssna på de flesta av de gamla stora IRS, inklusive IRSV (privat och ej på mässa). Vägen från mina Kappa 9 och Pioneer M73 till dagens system var lång. Om någon därute vill göra en Infinity-resa delger jag gärna mina erfarenheter…
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/03 :  07:39:04  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Jens, om du vill och har tid så skulle jag mer än gärna lyssna på dina Beta.
Vore en liten dröm faktiskt!

Som jag sagt förrut, en dag kommer det stå ett par Beta hemma hos mig...

Go to Top of Page

Jens1966
Starting Member

45 Posts

Posted - 2005/11/03 :  21:10:45  Show Profile Send Jens1966 a Private Message
Hej Muse,

Jodå, det skall väl kunna ordnas, vi får hitta en tid då vi båda kan.

IRS Beta är som med de flesta större IRS, de funkar inte om man inte har rätt förutsättningar, förstärkeri, placering etc...
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/04 :  10:49:34  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Låter bra Jens!

Du kan väl skick ett PM när det drar ihop sig?
Du är hjärtligt välkommen hit också, och lyssna på mina Reference Standard IIA..

Mayro, Lena och Ulf var här igår, vi får se om Mayro hittar till denna tråd och kan lämna sitt omdömme.

Tråkigt bara att när man väl får besök så hann inte min nya cd-spelare komma hem(Opera Consonance Reference 2.2)samt att vi spelade med skit-kablar och mina bas-steg(POA-6600A), hmm hoppas att dom inte sågar mitt ljud allt för mycket!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/04 :  11:16:48  Show Profile Send mayro a Private Message

Muse.

En sak står rätt klar här efter att ha hört dina grejor...

Det är detta

Vi satt i bilen och diskuterade hur vi skall få dig att våga intekna några takpannor på ditt hus för att köpa dig en beg krell av mått 85 kg.. Cd har du på väg.. Ett slutsteg bara så kan du flinande garva åt hifitidningarnas jakt på "bästa i dag" repotagen..

Att dessa gamla infinity är mycket mycket svårslagna står utan tvivel.. Och att jag själv har en svettig tid framför mig för att komma dithän att jag kan konkurera med dina ihopkokade grejor är också klart....

Kommer lite bilder i egen tråd sen då vi är hemma igen...

MVH
Tobbe Lena Stefan

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/11/12 :  01:15:41  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Du har rätt om vi blir djupa Jens1966, man lever för att leva, och med en massa begränsningar blir ingenting i livet ultimat.

Jag kommer också gärna med & lyssnar på dina Beta( om det inte är jättelångt ), även om jag hört Beta förut, så vet man inte förens man hör om uppställning/uttustning är att föredra totalt sett.

MvH Jawen
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/11/12 :  02:20:59  Show Profile Send KingX a Private Message
nån som kan ge lite tips om Inifinty Beta c360 centern? är den ngt att ha? såg att den går o köpa för 2.495 pix på hembiobutiken.. har itne haft tillfälle o lyssna vid den själv.. men den verkar juh nästan vara lite för bra för sitt pris?!?!
superrobust bygd osv. för det priset?! är ngt lurt?!?!

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/13 :  00:32:13  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
KingX,

Vad har du för frontar?
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/11/13 :  04:35:46  Show Profile Send KingX a Private Message
jag ska skafa mig BETA20 sateliterna, kan ej köra golvhögtalare pga utrymmeskäl har kollat på lite andra ställen och de flesta jag pratat med rösta på att den c360 kommer bli för stor även för de sateliterna och tycker hellre jag ska satsa på den ngt mindre centern i BETA serien...
viktigaste för mig är att komma ifrån "burkigheten" i center ljudet...

Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/13 :  09:28:59  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
Ta det här med en nypa salt, jag har bara lyssnat på Infinity Beta centrarna en kort stund. Den större har ett fylligare ljud som jag i alla fall föredrar. Men som alltid så är det bästa att lyssna själv.
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/11/13 :  12:32:29  Show Profile Send KingX a Private Message
tackar för svaret ..
ska försöka komma över båda två o test köra på ngt vis =)

Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2005/11/16 :  22:06:46  Show Profile Send Shullman a Private Message
http://galerie.hifi-forum.de/details.php?image_id=562

kanske nått för er Infinity fantaster
Go to Top of Page

ronny
Member

112 Posts

Posted - 2005/11/24 :  20:21:56  Show Profile Send ronny a Private Message
Hello Infinity fans. Har inte mer än skummat igenom alla inlägg på denna länk, men eftersom jag har har blivit lite intreserad av Infinitys nya Cascade, och då närmast modell three V men inte hört dom ennu så kanske frågan kan ställas på denna länk om synpunkter på dessa i ett 2-kanal system.

//RR
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/25 :  07:40:03  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Hej Ronny: Om du har nära till STHLM så kommer Cascade 9 att demas på Reference Audio 9-10 december!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45271

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/25 :  07:42:29  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Shullman: Tack för fin länk!

Är det Gamma eller Delta?

Go to Top of Page

Blomman
Member

62 Posts

Posted - 2005/11/25 :  10:44:05  Show Profile Send Blomman a Private Message
Det är Gamma

En Boll rullar bättre nedför än uppför.
Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2005/11/25 :  11:50:24  Show Profile Send Shullman a Private Message
Så va det sagt,
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/25 :  23:31:12  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Och hur vet Blomman det?

Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/11/25 :  23:44:37  Show Profile Send KingX a Private Message
pdmlmember: det blev ett inköp på Infinity BETA C360 center i förrgår.. lyssnade på den, den billigare samt några centrar till bla. Canton ERGO centern och jag måste säga C360 kom ut överlägset.. vilket ljud den har! *gott nöjd*
ska bli kul o se hur den växer till sig än mer i takt med att den spelas in

Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/27 :  20:55:01  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
Kul att du är nöjd.
Go to Top of Page
Page: of 21 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000