Author |
Topic |
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 23:19:17
|
och hittade i stort sett ingenting i musikforumet . Har några plattor och trodde faktiskt att jag skulle hitta mer än en tråd om denna underbara artist (hittade en kommentar i en annan tråd ).
I vilket fall som helst så rekomenderar jag gärna en genomlyssning av (allt) det hon har åstadkommit.
Lite ojämnt ibland men det som är bra är nästan magiskt . |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2005/07/30 : 01:38:48
|
Instämmer. Tyvärr är det väl ett tag sedan hon släppte en "riktig" skiva nu ("Motherland" kom väl 2001?), The House Carpenter's daughter var ju inspelningar av traditionel musik och tyvärr höll den i min mening inte samma klass som tidigare inspelningar (Tigerliy och Ophelia är forfarande favoriterna). Det kan ju förklara varför det varit så tyst om henne,
Jag har haft alla hennes studiskivor i några år nu och de spelas fortfarande ibland. En av mina favoritartister.
För några månader sedan kom jag mig också för att köpa Tigerlily på DVD-A (jag har haft den på CD i många år), den var faktiskt bland de först DVD-A skivor som kom (runt 95-96). Bra låter det också
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2005/07/30 : 18:02:30
|
Natalie Merchant har jag tvingat de flesta besökare att lyssna på hemma hos mig . Jag gillar henna skarpt men det är som sagt lite ojämnt.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 23:45:12
|
Jag brände en egen samling med henne. Blev väldigt bra. |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2005/08/02 : 21:59:10
|
När det gäller Merchant får man ju inte glömma "10,000 Maniacs", men det känner säkert ni Nathalie-rävar till!
Har "In my tribe" och "Our time in Eden", klart trevliga båda två. Kan återkomma med utförligare recensioner om intresse finns! |
Tremolo junkie! |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2005/08/08 : 12:51:47
|
Natalie sjöng i "10,000 Maniacs" innan hon blev soloartist.... |
Tremolo junkie! |
|
|