Author |
Topic  |
|
RKL
Member

423 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 09:18:39
|
Någon som provat denna "nykomling" på kabelmarknaden?
Ultratunna ledare, enligt tillverkaren 100% skärmad mot externa störningar etc....
www.crystalcable.com
Mvh,
RKL |
www.highendnews.com |
|
ART
Member

145 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 10:12:39
|
Har läst deras presentation nu.
De säger ju i princip ingenting om sina kablar mer än att de är tunnare än andra (vilket då på något ospecificerat sätt är 'bättre'), och noggrant sammansatta. Visserligen visar de en mätning där deras kabel är bättre än en 'mil-spec'-kabel, men ingenting om hur mätningen är gjord (så den kan de behålla...).
Söta var de ju. |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 11:10:31
|
Prövade deras signalkabel för en 10´, bra upplösning och fint mellanregister, lite slank och livlös i det systemet jag körde i dock, inte riktigt värd pengarna, men som sagt riktigt läckert utseende...
/Martin |
 |
|
RKL
Member

423 Posts |
Posted - 2005/07/30 : 18:17:14
|
Bra upplösning, men inte på nivå med konkurrenterna i samma prisklass?
Mvh,
R KL |
www.highendnews.com |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2005/07/31 : 16:56:56
|
Japp, så kan man nog kala dom... Låter lite som dom ser ut... |
 |
|
Hi Fi Consult
Member

2112 Posts |
Posted - 2005/07/31 : 17:16:51
|
Hej!
Vi kommer att sälja Crystal Cables efter att ha fått låna halva sortimentet i 2 veckor. En helt annan presentation är Transparent men utan att låta illa eller skramliga och därför ett bra komplement. Storleken är här också ett tungt argument. De som har Martin Logan måste ju ha en nätkabel var till högtalarna, inte dumt att kunna lägga dessa sugrörstunna snoddarna under mattor etc...
Vi har läst om tester och tekniska förklaringar med blandade Silver/Guld-strukturer och annat men inte trängt vidare in i fenomenen...som vanligt gäller lyssningsintryck som nr 1.
De har några kul features, bla snabbkopplingar om man vill köra singel eller biwire! Kabeln är samma i nästan hela sin längd men en bit innan "mottagare" respektive "sändare" kan man alltså plugga på 2 eller 4 tåtar. Eller 2 tåtar i en ände och 4 i den andre osv.
Priserna börjar på ca 15 000:- för ett par högtalarkablar om jag inte minns fel.
Mer info kommer.
mvh
. |
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 09:51:03
|
Ja biwire konstruktionen är riktigt fiffig, och förhoppningsvis kan man då kompletera sin singelvire kabel till biwire för en mindre summa om man byter högtalare...
Så här ser det ut...
 |
 |
|
MartinN
Member

1333 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 12:47:48
|
Eh, de flesta kablar blir dyrare och bättre ju grövre de är. Att göra minimalt tunna kablar leder till att det måste bli svårt att få kunderna att tro på att ju tunnare desto bättre...... Materialen är fina, men det enda som frestar mig är deras digitalkabel, med BNC-adapter. Som vanligt väntar jag tills någon har köpt den och vill bli av med den, då får jag den till halva priset....
Martin |
Edited by - MartinN on 2005/08/01 13:57:46 |
 |
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 13:23:03
|
jo det är ju lite fräckt att man kan "byta" antal kontakter på högtalarkablarna... Det är nog någon som har tänkt till lite här... Det är ju lite kul att någon gör något nytt i mellan åt... |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
 |
|
|
Topic  |
|