HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Pro A2-2 eller A2-5 info sökes !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/07/24 :  01:32:24  Show Profile Send Guru a Private Message
Är det någon som sitter på information om A2-2 eller A2-5 så posta det gärna :) Drömde en gång om dessa högtalare och nu skulle det vara kul att ha ett par eller åtminstonde få ta del av lite info om dessa. Kan dom ha tillverkats i början på 80-talet ?

Med mitt dåliga minne så var det en liiiten aktiv högtalare med Ace bass som kunde spela bas som andra småhögtalare bara kunde drömma om :)

Mvh.

Edited by - Guru on 2005/07/27 14:33:09

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/07/27 :  17:11:52  Show Profile Send thli a Private Message
Ägde ett par A2-2 i den första versionen med den "mindre" förstärkaren. Man bytte senare till en moddad Nad, kanske bättre men absolut inte roligare!!.
Att jag sålde dessa är nog den största hifimiss jag gjort!!. Den var enormt cool (jag hade dom i rött!!) och lät mycket bra med tanke på formatet.
Högtalaren hade en Vifa 4,5tums bas med en 5.25 slavbas på baksidan.Högtalaren började säljas 1988. Hittar du ett par köp dom!! (eller maila mig så köper jag)

//Thomas
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/09/05 :  20:44:27  Show Profile Send Guru a Private Message
Upp o hoppa, ingen som smög runt i hifi butikerna på 80-talet ? :)
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/09/06 :  08:19:56  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Min gissning är nog slutet av 80-talet. Minner mig ett reportage i en gammal high fidelity. Ska kolla hemma.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/09/06 :  09:06:53  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Har hört A2-2 i Linköping för länge sen.Gulliga mjölkpaket Och vilken djupbas för att vara så små Vi var lite smått chockade över ljudet.Det var inte utan att man letade efter en smyginkopplad subb...Har tyvärr inga data på dom Prova Audiopro forumet för mer info: www.readybb.com/audiopro
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/09/06 :  20:09:07  Show Profile Send Guru a Private Message
Tack för tipsen :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000