HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Bygga egen RCA till XLR med RG58 ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/07/19 :  20:53:07  Show Profile Send Guru a Private Message
Är jag helt ute och cyklar om jag kopplar 2st RG58 enligt följande:

XLR kontakt:Skärmarna i båda RG58 ansluts till jord (stift 1) Mittenledarna i varje RG58 till plus och minus (stift 2 resp 3)

RCA: Skärmarna+minusledare kopplas till ytterdelen på RCA kontakten och plus kopplas till "mittenpinnen"

Mvh

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/19 :  21:36:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Beror väll lite på om det är hane eller hona på xlren.
försökte hitta länken som van den hul har på sin sida. Men det gick inget vidare. Vet det finns några trådar här om det också. Brukar länka till just den sidan.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2005/07/19 :  23:33:16  Show Profile Send Guru a Private Message
XLR'en är en hane.


Edited by - Guru on 2005/07/21 18:07:16
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/21 :  18:24:55  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message


Här är den suberba sidan:
http://www.vandenhul.com/artpap/wiring.htm

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/07/21 :  19:29:44  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
tveksam om just RG58 är något ämne för hifikabel, RG62 är nog en way bättre kandidat omän att det åtgår två mittledare så två parallella kablar blir ju resultatet.

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000