HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Dämpning av jänkarkaross
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mike_Rose
Starting Member

34 Posts

Posted - 2005/07/16 :  01:11:02  Show Profile Send Mike_Rose a Private Message
Tjo!
Jag har precis renoverat en gammal jänkare från grunden (tog 2 år) och tänkte passa på att göra den riktigt billjudsvänlig nu när den är strippad på all inredning.
Vet att detta inte är nåt billjudsforum men det finns säkert nån allvetare här som sitter inne på en massa värdefull information.
Har fått tips förut att använda bitumen men det är lite problem att fästa sånt i dörrsidor och liknande när de är rostskyddsbehandlade med nån vaxaktig smet...
En gratis cruisingkväll inklusive pilsner utlovas till de som kommer med schyssta tips :)
Hare gött

/Mike

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/07/16 :  02:18:05  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
..fogskum?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/07/16 :  04:54:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej Mike,

jag flyttar denna traden till varat eminenta Off Topic forum.

Keep on Cruisin'

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/07/16 :  09:27:22  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Asfaltsmatta sitter det på vanliga bilar. Du sätter den direkt på plåten, sen sprutar du tektyl över den. Finns att köpa på Biltema osv. Eller kontaktar du ett riktig bilstereo center och frågar dem. Det finns särskild natta som är framtagen för billjud.

Vilken sorts bil är det förresten? Bild?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/16 :  13:05:42  Show Profile Send mayro a Private Message
Här är vår bil.. Vad har du för bil???????????





och här är bild på vår nuvarande Chrysler. Samt vår förra bil Pontiac Bonneville 1960. Pontiacen har gått 6500 mil. Chryslern har gått lite mer än 4500 svenska mil nu...







Sedan till detta med "dämpning" av kaross.... Mycket beroende på VAD för bil du har skulle jag säga. Samt HUR den står uppställd vid tid den INTE används...

Jag personligen skulle inte ens drömma om att sätta dit något som kan innstänga fukt mellan sig o kaross...

Och har du en gamal bil som vår så behövs ingen dämpning då det inte är modern tunnplåt i den som vibbar som en idiot.... Då berätta mmer om din bil. Och HUR grundlig renovering du gjort. Samt om det är renoverat mot orginal osv.. Där avgörs även saken en hel del.

Min bil förstörs tex värdet med tusentals kr om jag bara borrar ett hål för montering av en CD hållare i fram... Eller klipper plåt för montering av stereo....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/16 14:27:18
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/07/16 :  17:31:00  Show Profile Send Nitram a Private Message
Noise Killer är ruggigt effektivt... men ganska dyrt. Hör med nån bilstereohandlare.
(är misstänkt likt den där "guckan" som finns under vissa diskbänkar, kan va värt att prova)

Asfaltsmatta blir VÄLDIGT tungt... misstänker att din bil redan är tillräckligt tung.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/07/17 :  15:20:22  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
mayro, jag har ett tåg pass. Gäller det?

Nu i North Carolina, USA.

Edited by - LarsTokyo on 2005/07/17 15:21:38
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/17 :  15:38:43  Show Profile Send mayro a Private Message
tågpass

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000