Author |
Topic |
|
bernu
Member
424 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 12:01:49
|
Vem säljer Vifa element förutom Hifikit och Ljudia? Dom har en mycket mycket liten del av deras sortiment (åtminstone på webben).
Jag skulle vilja få en ungefärlig prislista på deras element så man kans itta och fundra ut lämpliga projekt
kan någon hjälpa mig?
/Björn |
/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306) |
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 13:44:26
|
kolla återförsäljare på dst's hemsida och kolla om någon återförsäljare utomlands har ett större sortiment. Du får kanske inga exakta prisuppgifter men kan kanske jämföra dem med priserna på de element som HiFi-kit har och på så sätt få en tydlig fingervisning.. |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
bernu
Member
424 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 14:17:10
|
Jo det kan jag ju kolla.
Jag hittar tex inte Vifa's TC serie någon stans och det verkar vara bra element tycker jag...
Som sagt, är det någon som har en prislista...
/björn |
|
|
celef
sirap i datorn
2422 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 15:16:50
|
Du kan köpa ett urval av TC från Danmark och Dansk Audio Teknik. |
sound pollution |
|
|
Björn N
Fd. Speakerpro
731 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 15:19:38
|
Hifikit kan ta hem ovriga Vifaelement pa begaran.
//Bjorn |
Optimist. punkt slut. |
|
|
mag
dom kallar oss mods
1587 Posts |
|
MrT
Starting Member
48 Posts |
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 22:48:40
|
Björn, vilka TC är du intresserad av? Vi ska eventuellt köpa in ett parti TC14WG49-08
|
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
bernu
Member
424 Posts |
Posted - 2002/10/19 : 23:37:07
|
jag har inte riktigt bestämt mig för om eller vad jag skall köpa . det är mest att när man sitter och funderar över olika projekt rå är det kul om man kan kolla upp priser på olika element och sånt...
Jag skall skicka ett mail till ekpeng och höra om lite priser, men jag såg i en annan tråd att han var borta i helgen...
henricsson: Du bor ju i Halmstad så vi aknske skulel funare på något där... Vi kan ju höras på icq:n på måndag eller nåt...
/Björn |
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
Posted - 2002/10/20 : 01:25:53
|
quote: henricsson: Du bor ju i Halmstad så vi aknske skulel funare på något där... Vi kan ju höras på icq:n på måndag eller nåt...
Que? Fundera ut något? Jag måste ändå höra dina ProAc mods,, jag skickar nått i nästa vecka när jag ser att du är online.
|
Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet
|
|
|
Simba
Member
308 Posts |
Posted - 2002/10/20 : 10:22:05
|
quote: Originally posted by bernu
Jo det kan jag ju kolla.
Jag hittar tex inte Vifa's TC serie någon stans och det verkar vara bra element tycker jag...
Som sagt, är det någon som har en prislista...
/björn
Ikke så rart! TC serien er i utgangspunktet forbudt å selge løst. Vifa har forbeholdt produsentene denne serien. |
|
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2002/10/20 : 19:13:57
|
Skumt Simba att man kan köpa dem från andra ställen i Europa då! Men de borde väl gå att löpa som 'reservdelar'?! "Hej jag jobbar på Café Gyllene Måsen i Krokom och vi har 10 st högtalare som blåstes helt då vår förstärkare gick sönder. Tyvärr så vet vi inte vad det är för högtalare men när vi kollade i dem så så vi att det var Vifa-element - TC14xxx - Kan vi få köpa 10 st av dem?" |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
celef
sirap i datorn
2422 Posts |
Posted - 2002/10/20 : 20:19:17
|
Jag tror detta var intentionen från början från Vifa, det stod även på deras hemsida att vissa serier var avsedda endast för "OEM", men så är det inte längre. |
sound pollution |
|
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2002/10/20 : 21:00:48
|
Frågan är hur är det med de där Logic-enheterna? |
|
|
Simba
Member
308 Posts |
Posted - 2002/10/21 : 09:40:16
|
quote: Originally posted by Nagref
Skumt Simba att man kan köpa dem från andra ställen i Europa då! Men de borde väl gå att löpa som 'reservdelar'?! "Hej jag jobbar på Café Gyllene Måsen i Krokom och vi har 10 st högtalare som blåstes helt då vår förstärkare gick sönder. Tyvärr så vet vi inte vad det är för högtalare men när vi kollade i dem så så vi att det var Vifa-element - TC14xxx - Kan vi få köpa 10 st av dem?"
Ja, en mulighet er å prøve denne løsningen. Bakdelen er at butikken egentlig skal ha kvittering på høyttalerene som hør gått i stykker. |
|
|
Simba
Member
308 Posts |
Posted - 2002/10/21 : 09:43:20
|
quote: Originally posted by Nagref
Frågan är hur är det med de där Logic-enheterna?
Der er det enda strengere. Det hele henger også sammen med minste antall elementer forhandler/produsent er forpliktet til å kjøpe fra fabrikk. |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?
2201 Posts |
Posted - 2002/10/21 : 10:02:36
|
Min erfarenhet av att köpa ellement är att tom ellement från Seas Vifa mm. är billigare att beställa från USA! Du kan alltid kolla här för säljare i hela världen: http://www.snippets.org/ldsg/vendors/vifa.php3 (längst ner) |
Driver forumet faktiskt.se |
|
|
bernu
Member
424 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 14:34:13
|
Jag ville bara meddela att det inte är några problem att köpa vilka som helst av Vifas element från hifikit. Jag fick pris uppgift på TC serien utan några problem... ett par 5½" kostade 375:- plus moms...
/Björn |
|
|
|
Topic |
|