HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fråga om Technics SL-PG4 CD spelare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Soeren
Starting Member

12 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:15:42  Show Profile Send Soeren a Private Message
Hej
Jag behöver hjälp. Min Technics SL-PG4 CD spelare har ett löjligt fel. Den har uttag för hörlurare - och den använder jag i blandt med et par Sennheiser hörlurare. Men den förvrängar ljudet i hörlurarne om den är ansluttet till min förstärkare.... Tar jag ut kabelen från CDén eller förstärkaren spelar den helt rent igen. Jag har bytat kabel. Samma problem. Någon som har en ide om vad det är för fel?
Tack

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:27:13  Show Profile Send Blue a Private Message
Låter märkligt. Som att hörlursförstärkaren skulle gå på någon slags "halvgång" bara för att cd-spelaren skickar ut signal via RCA samtidigt? Mysko...

Men det finns säkert någon som kan förklara, jag kan det inte.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Soeren
Starting Member

12 Posts

Posted - 2005/07/14 :  00:13:48  Show Profile Send Soeren a Private Message
Den kanske har blivit skadat av en förstärkare som kranglade med diverse el-fel. Eller kanske är det et problem med jord, fast förstärkaren inte är i kontakt med "ufrivilig" jord som kan hända gennom DVD > TV > kabel TV. (Jag har nämligen inte DVD koblat till stereon.
Tack ändå.
Är där andra som har en ide? Eller kanske jag skal lämna in den i butikken - där är fortfarende garanti.....
Go to Top of Page

Soeren
Starting Member

12 Posts

Posted - 2005/07/15 :  09:23:09  Show Profile Send Soeren a Private Message
Det är spelaren som är defekt. Den har troligen fåt fukt redan innan jag köpte. Expert gav pengarna tilbaka. Tack för svaret Blue.
Mvh Sören
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000