HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 ETT TREVLIGT FORUM MED TREVLIGA MÄNNISKOR.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/12 :  10:08:05  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag vill bara säga att jag tycker att det är väldigt skoj och intressant med er alla och allt snack här på forumet! Ni berikar mina dagar! Många nya intressanta uppslag och en väldigt trevlig stämning. Det är många trevliga som kan en väldans massa och gärna delar med sig. Tack!!!
Glad Circloman/ Johannes.

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/12 :  10:27:22  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack själv Johannes!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/12 :  13:41:53  Show Profile Send ohmega a Private Message
Instämmer.....en del för ordar TL....andra horn...rör SE conta balanserat mm osv....för å inte tala om öppna bafflar....elektonik kan jag en del om men akustik är lite svagare område...då är det gott å kunna läsa både åsikter i information i dessa ämnen

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/07/12 :  20:46:08  Show Profile Send paradigm a Private Message
Instämmer helt! Det går knappt en dag, utan att jag tittar in här.
Det är nästan som ett andra hem ju.

Utan all den hjälp jag fått här på forumet, hade jag nog heller aldrig kunnat bygga mina högt uppskattade Hypex förstärkare t ex.

Fick också en hel del värdefulla tips kring MTM/D'Appolito, när jag kände att det var dags för ännu ett högtalarprojekt och jag kan så här i efterskott konstatera, att mitt liv hade varit väldigt mycket torftigare, utan mina kära MTM hybrider.
Visst, dom kanske inte faller alla på läppen, men dom gör jobbet med den äran och jag kan för mitt liv inte tänka mig något annat som ersättare, oavsett prislapp faktiskt.

Ett tag var det iofs lite väl mycket känslosvall på vissa håll, men det tycks ha lugnat ner sig betydligt under sommaren, vilket gläder mig ofantligt. Jag tror faktiskt det hjälper, om vi bara är tydliga med att det är en subjektiv uppfattning vi framför, istället för att hävda universella sanningar i tid och otid.

Jag tror också det är bra att vi anordnar lite träffar då och då, så att vi lär känna varandra på ett personligt plan också.

Och som sagt, tack själv!

/Rolle

Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2005/07/12 :  21:31:36  Show Profile Send classe a Private Message
håller med er allihopa, man lär sig något hela tiden här
och det har blivit bättre stämmning på forumet tack allihopa
classe

18 ska de va.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/12 :  21:55:00  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Då skulle ni varit med i eoJeud. Hjätligare får man leta efter (förgäves visserligen) :)

Men jag tycker om er andra med ;) Även om DIY-delen ofta är en del vänligare.
Tack alla! Jag trivs så fint så!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/07/12 :  23:05:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det värmer att läsa den här tråden. Vi lägger en hel del tid på forumet (Särskilt Pac!) så det här är bästa tänkbara
feedback. När folk trivs tycker jag att vi har lyckats, den goda stämningen är det viktigaste vi har.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/07/13 :  00:26:06  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Bara att instämma

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/13 :  01:30:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Samma här , jag har bara gott att säga om forumet o Admin
O visst spenderar man nån timme eller två här var varannan dag.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/07/13 :  09:35:48  Show Profile Send paradigm a Private Message
Hej Johan!

Hur har du det på kabelfronten föresten?

Har dom "fetat" till sig nåt ytterligare?

Har dom gått steg tre i Sumo än?

/Rolle
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/13 :  10:38:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message


Jag hade dom ute på gräsmattan för några dagar sen , folksamling direkt. Sen kom tusen frågor som vanligt. Men det blev inga småkablar i år. Honan behöver att gå upp iaf 2-3 kilo till. Men hanen är väl i Sumoklass nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2005/07/13 :  11:22:06  Show Profile Send paradigm a Private Message
Visst är det märkligt, ... Så många människor som är "livrädda" för ormar ... och ändå inte klarar att hålla sig undan.

Jag lyckades bota min dotters ormfobi på Parken Zoo för många år sedan. Till slut klarade hon att klappa en liten kungspyton på c:a 30 cm. OK, hon älskar inte ormar och spindlar, men hon kan iaf förhålla sig neutral till dom och det får man väl betrakta som en halv seger, eller!? Jag har visat henne bilderna på dina små kelgrisar och jag lovar att hon tittade storögt på dom.

OK, det blev ännu lite mera OT. Hoppas jag blir förlåten för snedtrampet.

Ha en bra sommar, alla ni lyckostar som fortfarande har semester kvar.

Det gäller ju att passa på njuta så länge det går, för jag tror att hösten dessvärre kan bli orolig på många sätt.

/Rolle
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/13 :  12:21:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det e ju ett OT forum

Har du frågor funderingar så hojta till. Jag är redan "kändis" i landet för min hjälpsamhet

Hälsa din dotter att han e lika go o fin som en men nallebjörn

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/07/13 :  13:15:36  Show Profile Send Blue a Private Message
Japp, det är ett kul forum. Efter ett tag lär man sig lite hur olika personer debatterar och filosoferar, vilka som har åsikter liknande ens egna, vilka som har helt andra åsikter osv. Det är onekligen spännande! Synd att det ibland slukar upp lite för mycket av ens tid bara...

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/07/13 :  14:39:05  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Det fanns en gång i tiden en mycket skeptisk ung man som inte kände till så mkt om forum-världen och drog sig lite för detta sitt intresse och hobby till trotts, men efter gedigna påtryckningar och hot från en gammal vän på andra sidan bron så gav han efter.

Idag besöker ha forumet minst en gång om dagen och känner att det har vuxit ytterliggare en dimension via de träffar som då och då arrangeras, han finner det oerhört lärorikt och roligt, en riktigt bra gemenskap med andra nördar runt om i svea rike.

Tack till er alla och speciellt till dem som lägger ner all denna tid på att hålla det hela igång och ibland hjälpa vilsna personer tilbaka på spår.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/13 :  15:11:42  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Tycker det är underbart det här forumet!
Hmm, inser att jag kanske är lite mer skada än ni andra här inne. En vardag så besöker jag det nog minst 4ggr.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/07/13 :  21:29:10  Show Profile Send arcam a Private Message
Håller med tidigare talare





Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/07/14 :  10:37:48  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Diy-delen och den samlade kunskapen som finns där tillsammans med viljan att dela den kunskapen är ovärderlig. Mitt eget kunnande har ökat med nåra hundra procent tack vare detta.
Sen vill jag ge admin och moderatorer en eloge, ni stoppar snabbt sånt som spårar ur och ni bidrar stort till den goda stämningen.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/07/15 :  05:32:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Jag skulle vilja rikta ett riktigt stort tack till alla, bade lasare och medlemmar men framfor allt Mods, Bernt och Zalve for deras enormt fina jobb.

HiFiForum.nu ar till for att vi skall ha kul och det har vi!

Mvh, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/07/15 :  07:51:02  Show Profile Send Larsho a Private Message
Ett stort tack själv Pac

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2005/07/15 :  09:45:05  Show Profile Send MatsT a Private Message
När jag träffade Pac första gången och han undrade om jag var intresserad av HiFi-forum sade jag att jag inte tyckte det var så intressant eftersom jag redan visste allt jag behöver veta. Kanske har jag storhetsvansinne (?) men det var inte så allvarligt menat och nu när jag varit med ett tag kan jag bara konstatera att jag lärt mig en del!

Det finns en mångfald här som gör det intressant, om alla tyckte samma hade jag inte varit lika road. Ibland kan man gräla lite om HiFi-filosofi, ibland läsa om stundtals mycket imponerande byggprojekt och någon gång kanske hjälpa någon lite grann. När jag haft konkreta frågor som jag velat ha svar på har det också kommit sådana, den samlade kunskapen är trots allt större än den enskilda!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/07/15 :  10:18:32  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
eftersom jag redan visste allt jag behöver veta.
En härlig dos hybris!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/18 :  14:42:01  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag får kliva in med mina tankar här också. Genom HF.nu har Lena o jag träffat NYA vänner som gör vårt nya liv till klart roligare.

Så ett stort tack till er alla här ifrån norr till söder.

Och ett jättetack för att vi fick komma med i euLJUEDgänget genom ett snabbt ingripande ifrån er skåningar så Jämshög blev en "lydstat" till skåne...

Med varna hälsningar ifrån Lena o Mig som båda sitter o läser här just nu.

En dag UTAN HF.nu är inte riktigt fullbordad.. Så även om man kommer hem mitt i natta går man ju in o tittar vad som hänt.

Bättre betyg KAN inte ett forum få.

Tur man var försiktigare då klockan klämtade förut under turbulensernas gång här så man fick va med.... Fast det är tur för Pac det. Hade bombat han annars med alehanda tiggarbrev ju....
tills han ledsnat o släppt in mig igen....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/18 :  15:13:51  Show Profile Send Snoop a Private Message
Jag måste bara instämma med resten av gänget.

Innan jag började här på HF så satt jag enbart på prisjakt.nu

Men när jag flyttade lver till stor del 90% av tiden till HF så fick man upp intresset för 2 kanals igen..

Kunskapen på detta forumet är outstanding. Det finns alltid någon som kan hjälpa en med eventuella problem.

Sen så har jag bara gott att säga om HF crew, ni ska ha en eloge för att ni orkar driva detta eminenta forum och fylla våra liv med glädje....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/07/18 15:31:40
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/07/18 :  15:37:41  Show Profile Send Draken a Private Message
Japp, det går knappt en dag utan minst ett besök här!

Men bäst av allt: ALLA nya å jättetrevliga kompisar man får.
Då och då via sidorna här, ibland genom PM å brev samt en å annan gång genom/via hembesök!

En helt ny värld har öppnar sig för mig – TOPPEN!

Draken
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/19 :  23:22:39  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Instämmer oxå med resten av gänget, det är trevligt att slå ihjäl en stund då å då på forumet. För min del är besöksfrekvensen mycket varierande från ett par ggr om dan till en gång var 14:e dag sådär. Å det är långt ifrån alltid det blir nåra inlägg......

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000