circlomanen: Hoppas du får till det nu...så det inte bara låter...plopp, plopp, plopp
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
467 gram PLOPP har plöjts ner i projektet redan. Lite ändringar av avstämning så bör jag kunna få ganska bra smäll i basen. Om inte det hjälper så får jag ta till lite tyngre saker: SALTLAKRITS!!!
Vill passa på att tacka Martinsson för alla foton. Hinner inte lägga ut mer idag men skall försöka lägga ut några till snart.
Funderar själv att kanske bygga WO-subban med 2 st Tangband 8:or men vet inte riktigt hur jag ska dimensionera allt .. nån som vill hjälpa (om nu någon tror att det kan bli bra...)
Om tangbandarna trivs bäst med små lådvolymer så bör du vänta lite tills jag har exprimenterat klart med min. Resultatet var inte tillfredställande vid första provlyssningen. Behöver stämmas om.
Jag tror du behöver leta efter mer utrymme, jag fick intrycket att denna skapelse inte riktigt kunde "andas" i rummet där vi testade.
På slutet när vi satt och resonerade lite med musiken i bakgrunden tyckte jag att det funkade riktigt bra, men vi fick gain'a ner rätt rejält för att matcha nivåerna.
Klart kul att få uppleva ren ohämmad DIY, jag sluterar dig, och som jag sade, du påminner en hel del om Doc i "tillbaka till framtiden" när vi var igång som värst där ett tag.