HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Den onde.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:00:34  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Eller min variant!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7801 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:01:23  Show Profile Send Fuling a Private Message
Vroooom!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:03:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Titta... Ett mindre monster =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:07:37  Show Profile Send ohmega a Private Message
circlomanen: Hoppas du får till det nu...så det inte bara låter...plopp, plopp, plopp

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:14:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
467 gram PLOPP har plöjts ner i projektet redan. Lite ändringar av avstämning så bör jag kunna få ganska bra smäll i basen.
Om inte det hjälper så får jag ta till lite tyngre saker: SALTLAKRITS!!!

Vill passa på att tacka Martinsson för alla foton.
Hinner inte lägga ut mer idag men skall försöka lägga ut några till snart.

Edited by - Circlomanen on 2005/07/13 23:15:57
Go to Top of Page

mounte
Member

73 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:23:00  Show Profile  Visit mounte's Homepage Send mounte a Private Message
Funderar själv att kanske bygga WO-subban med 2 st Tangband 8:or
men vet inte riktigt hur jag ska dimensionera allt .. nån som vill hjälpa (om nu någon tror att det kan bli bra...)
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/13 :  23:29:39  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Om tangbandarna trivs bäst med små lådvolymer så bör du vänta lite tills jag har exprimenterat klart med min. Resultatet var inte tillfredställande vid första provlyssningen. Behöver stämmas om.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2005/07/14 :  10:56:20  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Jag tror du behöver leta efter mer utrymme, jag fick intrycket att denna skapelse inte riktigt kunde "andas" i rummet där vi testade.

På slutet när vi satt och resonerade lite med musiken i bakgrunden tyckte jag att det funkade riktigt bra, men vi fick gain'a ner rätt rejält för att matcha nivåerna.

Klart kul att få uppleva ren ohämmad DIY, jag sluterar dig, och som jag sade, du påminner en hel del om Doc i "tillbaka till framtiden" när vi var igång som värst där ett tag.

Tack för detta !

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/15 :  10:54:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message

Här procspelar vi den lilla baslådan. Illy står ovanpå och får lite fotmassage.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000