HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En fråga gällande radiomottagning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/07/10 :  15:04:46  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har nu under några veckor när jag lyssnat på min reciever haft distorsion i basen då jag lyssnat på SR P1. Jag har Comhem och nu undrar jag om någon annan som bor i Stockholms trakten och får radio och tv levererat av Comhem noterat samma sak som jag. Det här rör bara P1 och när jag lyssnar på P1 i min mobila enhet låter det helt okey. Man kan också se att det distar i min goniometer så det råder inget tvivel om den saken.

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/07/10 :  15:39:42  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jäpp! Jag har samma erfarenheter av att lyssna på P1 92,4 MHz via ComHem. P1 låter som en mycket svag eterförmedlad radiostation - distorsion och en massa småstörnngar. Bra att veta att fler har samma problem. Kommer att felanmäla till ComHem.

mvh/ Jörgen G

PS
P1 92,4 låter däremot helt OK eterförmedlad. /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2005/07/10 :  15:53:40  Show Profile Send poppop a Private Message
Hur coolt på en skala är det inte att ha en goniometer hemma i anläggningen?
NTP?

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/07/10 :  17:01:34  Show Profile Send gcs a Private Message
Nej inte NTP utan jag har en från DK(sedan 10 år)som heter MSD 550 med inbyggd FFT analysator och nu i dessa 5.1 tider har jag för säkerhets skull också skaffat mig en för detta ändamål. Den heter DK MSD 600SA som då klarar 5.1 och har inbyggd FFT + RTA och loudness mätning, brusgenerator, tongenerator & analoga in/ut + AD/DA som klarar 96/24. Man kan säga att jag är rustad till tänderna men vad jag inte har som ändå är möjligt att uppdatera instrumentet. Det är flera in och utgångar så att jag kan mäta upp till åtta kanaler samtidigt....men jag nöjer mig med 2.1,3.1,4.1 eller 5.1. Det fina med det här är ju att jag inte alls behöver lyssna på musiken utan jag kan ju bara nöja mig med att titta på mina instrument.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/07/10 :  17:13:23  Show Profile Send gcs a Private Message
Himla bra att vi åtminstone är två som har märkt det här. Jag har skrivit nu idag till Comhem och det vore ju bra om du Jörgen_G gör det samma. Då tror dom väl att det är en komplott från ett par hifi-dårar.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/07/10 :  18:43:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag skrev till ComHem precis efter att jag postade förra inlägget. Skrev dessutom om att 93,8 (P4 Radio Stockholm) tidvis har samma problem i ComHem-nätet.

Hifi-komplott? För P1-lyssning? I den kanalen har i alla fall inte jag hört mycket som tarvar Hifi-kvalitet på ljudet. Men utan störningar och distorsion vill man ju vara.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000