Author |
Topic |
|
mongo
Member
155 Posts |
Posted - 2005/07/09 : 00:01:20
|
Har nu "uppgraderat" mina XTZ 99..... Det enda som är kvar är diskanterna och 1 st subförstärkare..
22 mm spån, internstagade, extra mdf-baffel 19 mm, fanerade i björk, volym c:a 32 liter, basreflex, biwiring-filter. Bas= Audax HM170z18 Diskant= Tekzone V64-1 Efter många timmars "pill" låter dom riktigt anständigt, framförallt mellanregistret har en extrem upplösning.
Efter lite lyssningstester visade det sig att det lät bättre med diskanten sittande till sidan. Kardborrebitarna är en tillfällig lösning för frontskydden, har 2 st väldigt klåfingriga individer i familjen....
Detta är bara en testlåda. Basen är Vdo dayton:s HPS10, samma som Peerless xls. Lite bättre parametrar för basreflex däremot. Måste sägas att jag blev smått chockad..., grym sub! Extremt alert, men spelar ändå hyfsat djupt, fortfarande med bra tryck. Rullar av ganska brant vid c:a 25 hz. Bland det bästa jag hört faktist. Integrerar klockrent med golvarna. Lär återkomma när slutgiltig låda är klar.
|
Inte så dum som du tror |
|
Dimitri
Member
1050 Posts |
Posted - 2005/07/09 : 00:24:11
|
Vackert, Är det en Audax i mellanreg? Svårt att se; är gummiupphängningen utåt- eller inåtbuktande? D Edit: Björkfanér är vackrast! (tycka mig)
|
Edited by - Dimitri on 2005/07/09 00:28:50 |
|
|
mongo
Member
155 Posts |
Posted - 2005/07/09 : 00:52:37
|
Står att läsa i text under bild...., börjar kanske bli sent på kvällen för vissa? Audax HM170Z18 Svår att få tag i numera. |
Inte så dum som du tror |
|
|
|
Topic |
|
|
|