HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Är det bara jag - eller är DVD-A fodralen...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/06 :  08:55:40  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
...precis omöjliga att öppna!

Fodralen är så där lagom stora att man inte riktigt får det där bra greppet då fingrarna verkar för korta. Sen skall man lyckas "trycka" in den lilla "flärpen" som gömmer sig mellan fodralets kanter där ingen tumme i helv*te kan komma åt. I de läget håller man så krampaktigt i fodralet att OM man nu mot förmodan skulle förmå hålla inne "flärpen" inte för allt i världen kan komma åt att öppna!

Vad är det för fel på vanliga, sketna fodral?! Måste man "ordna" det för sig så alla vet hur ett DVD-A fodral ser ut (ja, just det!)

Bara avreagera mig...

M

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/07/06 :  09:45:47  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/07/06 :  12:23:48  Show Profile Send Piggen a Private Message
Det är inte bara du. Det finns en kille nere i afrika som också har problem

Skämt åsido. Jag tycker också att dom är bökiga att öppna. Dessutom så går dom ju inte att ersätta om dom går sönder! (jag har iaf inte hittat ersättningsfodral)

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2005/07/06 :  13:01:27  Show Profile Send tommypeters a Private Message
De är bara svåra att öppna om man har bråttom, andas djupt och öppna lugnt så går det utan problem. Annars finns hammare.
Du kan ju ta ett vanligt DVD-fodral som ersättning...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2005/07/07 :  21:02:15  Show Profile Send Mnyb a Private Message
He He man vänjer sig, har sett ersättnings fodral nånstans kan ha varit musicddirect eller dvd4music ? btw den största modellen är bättre , som aix använder tex, den är lätt att öppna.
Tricket är att det bara är flärpen mitt på framsidan som gör nåt, framm med de smala små fingrarna, samma som du änvänder till mobilen ;-)
DVD-A skivorna blir av nån outgrundlig anledning mer misshandlade ? jag har många små sprickor & skadade kanter i mina dvd-a fodral ?
CD skivor kommer vanligen hem sprickfria.

Nu blir det rom & cola & Deacon John's jump blues på DVD-A (om jag får upp fodralet)

/Mikael

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/07 :  23:42:35  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
quote:
DVD-A skivorna blir av nån outgrundlig anledning mer misshandlade ?

Inte konstigt!? Man kan ju bara ta SÅ mycket som människa...

Flärpen?! Ett kapitel i sig. Finns det en "flärp" på något, någonstans, som är en sämre "flärp"? Kommer man väl åt den och trycker in den med lätthet och man känner sig nöjd och glad - vad händer? Jo, man drabbas av den ALLRA sämsta flärpen som suttit på en komersiell vara sen senaste världkriget - och fodralet vägrar öppnas ändå. För "flärpen" är inställd på att den absolut måste bli tryckt genom fodralsryggen för att kunna öppnas likt ett vanligt, normalt och genomtänkt cd-fodral!

Aaaaaaargh!!!

M
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/07/08 :  08:30:35  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
För mig brukar det hjälpa om jag drar den här ramsan:
Helvetesjävlaskitöppnadigdittförbannadehelvetesskrällepissochsenapsgas....
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/08 :  17:52:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
...addera en hammare, så blir det perfekt!

M
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2005/07/09 :  00:20:07  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Dagens i-landsproblem....
Go to Top of Page

DennisJ
Starting Member

29 Posts

Posted - 2005/07/21 :  22:24:25  Show Profile Send DennisJ a Private Message
Haha hade tänkt skriva en tråd om jobbiga DVD-A fordral, men inte
ens där hann man först

Ibland räcker det att röra vid "flärpen", det kanske gäller att
lära sig rätt "grepp" bara
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/21 :  23:50:44  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message

Javisst! Å ibland räcker det att säga: Sesam - öppna dig.

"Röra" vid flärpen? "Rätt" grepp?! Du, här har provats allt från pekfingervalsen, fingerkrok och död-mans-hand till dubbelfattat Ricky Bruch-grepp med inslag av Ville Vessla, men allt leder så småningom bara till det långa fingret!

Inte undra på att SACD leder fältet?

Men man är glad över att inte vara ensam om problemet. DennisJ.

M
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/07/22 :  11:32:39  Show Profile Send matså a Private Message
Herregud, visserligen har jag bara ett dvd-audio album, men det är hur enkelt som helst att öppna.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/22 :  12:21:58  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Ja. Ungefär 1 på 100 är faktiskt helt OK!

M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000