HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Trådlöst Ljud!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

devil
Starting Member

26 Posts

Posted - 2005/07/04 :  18:09:12  Show Profile Send devil a Private Message
Tja..

I min annläggning så spelar jag bara med trådlöst ljud, mer specc, Apple Ibook G4 med airport express, Krell Kav-400xi, Sonus faber Grand piano och så spelar jag upp allt med Airport express basenhet (Router). Kablarna mellan routern och krellen har jag monter cables. Jag har spelat cd nu länge och om man jämför ljudet mellan trådlöst och cd så är trådlöst mycket bättre...

/Christian

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/07/04 :  18:16:56  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
cool. vad är det för enhet kopplat till förstärkaren som tar emot signalen?
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/07/04 :  19:53:18  Show Profile Send Machine a Private Message
Apples Airport är en trådlösrouter som ser ut som en väggbula ungefär och har ljudutgång... minitele... Ganska cool faktiskt.

http://www.apple.com/airportexpress/

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2005/07/04 19:54:20
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/07/04 :  20:09:00  Show Profile
Jag kör med ett pinnacle showcenter till burken, låter inte så pjåkigt det heller direkt

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/07/04 :  20:11:34  Show Profile Send eliot a Private Message
Min kompis använder sin laptop att spela CD-skivor. Han lagrar dom på hårddisken och överför signalen trådlöst till en cd3o Network player som är ansluten direkt till slutsteget. Se: http://www.cd3o.com/) - och det låter mycket bra.

Han har två lägenheter och två anläggningar och i denna anläggning har han annars en vinylsvarv och i direkt jämförelse med vinyl så låter CD överförd på detta viset riktigt bra - man kan faktiskt inte så lätt säga vilket som är bäst

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/07/04 :  20:59:15  Show Profile Send CC a Private Message
Så inga kablar e bra kablar då?

Men vad ska vi fajtas om

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/07/04 :  22:37:10  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Uj uj så mycket RF det måste bli, det kan ju aldrig va bra.....

Har faktiskt tänkt testa själv, en kompis skulle komma över och visa upp en USB-grunka (http://www.xitel.com/product_phfl.htm) han köpt som ska va smidig men sommaren har kommit ivägen.....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/18 :  22:45:07  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Jag kör med Airport express. Men inga kablar är att ta i, man behöver ju en signalis från espressen till stereon. Nätkabel, däremot, behövs ju inte. Ljudet från Emacens DVD via expressen till Accuphasen är i allafall bättre än en gammal Pioneer 6-skivors växlare. Kanske och förmodligen blir det ännu bättre ljud med en bra signalkabel (Jag använder lakrits nu).

Retro låter fint.
Go to Top of Page

zahnn
Member

170 Posts

Posted - 2005/07/19 :  18:44:16  Show Profile Send zahnn a Private Message
Det blir ju mycket kortare kabel om man har trådlös överföring, och då borde den ju påverka mindre. Ett nätverk sänder väl med felkorrigering/återsändning, så den digitala delen av överföringen blir ju iaf. "rätt"...

[z]

I like boolean logic
NOT
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000