HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av Shunyata Hydra?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2005/06/22 :  00:24:31  Show Profile Send ulf a Private Message
Nån som har testat någon av S modeller 2,4,6 eller 8?
Dessa power conditioners har ju fått enormt bra mottagande i USA.
En hydra 8 fanns tydligen på senaste mässan i Stockholm men jag vet inte om någon har sålts i Sverige.

sker
Member

488 Posts

Posted - 2005/06/22 :  11:54:01  Show Profile Send sker a Private Message
Jag har varit intresserad av dessa produkter men tyvärr så är de svåra att få tag på. 8:an kan man nog få tag på och finns nog till och med som demo här i Sverige men de övriga modellerna är det nog svårare med. Jag var inne på att köpa 2:an, skulle kosta ca 6000kr men så blev det inte. Tydligen så var kravet från USA att den svenska importören skulle ta in produkter för en viss summa som var i still med att ett par hundra människor skulle köpa varsin Hydra 2. Det andra kravet var att deras produkter skulle finnas som demo i ett antal butiker i Sverige. Tyvärr har jag aldrig sätt något demo ex av Hydra serien i någon butik i Stockholm så jag tror att det kan vara svårt att få tag på 2,4 och 6:an i Sverige. 8:an, som du sa har funnits på Stockholms mässan ett par år i rad, så om det exet inte är sålt än så kanske det finns möjlighet att låna detta. Lycka till!

MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/06/22 :  12:36:14  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Talade med dealern här i Helsingfors, Hydra lär sälja mycket bra i Finland. Skall söka en på prov inom kort, tack för påminnelsen...

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/06/22 :  15:01:10  Show Profile Send eliot a Private Message
Danska Mcintosh Nordic: http://www.mcintosh.dk/ var generalagentur för skandinavien men förlorade generalagenturen för någon månad sedan vilket gjorde att Ljudprodukter i Malmö inte kunde köpa in en Hydra-4 till mig
Enligt vad jag förstått så finns det nu ingen generalagentur....

- Jag är naturligtvis fortfarande intresserad så jag kanske köper en på min resa genom Tyskland i sommar

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2005/06/22 :  15:44:08  Show Profile Send sker a Private Message
Med de hårda krav som tillverkaren i USA verkar ställa så kan det inte vara så lätt att vara generalagent här i Sverige.
>eliot
Vad ligger priset på Hydra 4 i Tyskland?

MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2005/06/22 :  15:57:23  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Jag kan då även rekommendera Soundworks i Helsingfors. Kolla in www.soundworks.fi (sidan till största delen under konstruktion).

Sätt mail på engelska åt ägaren, juha.silvennoinen@soundworks.fi (på semester t.om. 7.7.), han kan säkert ge ett bra pris.

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/06/22 :  16:49:48  Show Profile Send thli a Private Message
Här:
http://www.audiofederation.com/dealership/products/prices.htm finns hydran med i prislistan med "Eu 240" version.
Vet inte om han säljer till Sverige men för det priset kan det vara värt att prova.

//Thomas
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/06/22 :  19:01:19  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag besökte HIFI-Studio Wittmann i Stuttgart förra sommaren och han har Shunyata så jag åker kanske förbi på hemvägen efter mitt årliga besök i Schweiz.

- Jag har inte undersökt priset men MWST (MehrWertSTeuer=Moms) är lägre i Tyskland än i Sverige, samtidigt har jag inte de kontakter som jag har i Sverige

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2005/06/22 :  22:30:11  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Oliver Wittmann är trevlig. Jag köpte bland annat Ella-boxen av honom efter ditt resetips eliot
Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2005/06/26 :  22:17:25  Show Profile Send Per2 a Private Message
Fick hem en Hydra 2 i veckan som kommer testas av min farbror.


Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000