HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Norska tidningen Fidelity
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2005/06/26 :  02:23:18  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message
Nästan lite småkul att ingen här på forumet tar HiFi&Musik i försvar.

Kan bara hålla med, den var mer seriös förr. Att de inympade en systertidning som numera heter 12 volt in i HiFi&Musik var väl inte heller så lyckat. Hade t o m passat bättre in i tidningen HemmaBio väl?

Verkar som om H&M har en riktig identitetskris.

Får kolla upp den norska tidningen helt klart!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/06/26 :  23:05:08  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Nästan lite småkul att ingen här på forumet tar HiFi&Musik i försvar
Jag gjorde det förr, men det var då det.......

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2005/06/28 :  19:51:21  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message
Har alla nummer av Fidelity och tycker att de varit riktigt bra. Av entusiaster för entusiaster! De senaste har tyvärr haft en tendens att innehålla så mycket om Respons och B&W högtalare att det räcker för flera år...men fortfarande är det nordens bästa tidning.

Ett tips: beställ första numret! Är kanske det bästa numret av en hifitidskrift över huvud taget som jag läst! Jag lovar att ni gör er själva en tjänst om ni köper detta nummer medan det fortfarande finns kvar...

De amerikanska tidningarna har (tvingats) förändrat sig en hel del sista året. Både TAS och Stereophile känns mer intressanta än förut nu tycker jag. Senaste Stereophile är nog bästa numret av denna tidskrift som utkommit de senaste tre åren. Mycket köpvärd (ta det som en uppmaning).

Hifi & Musik? Jag rekommenderade bibliotekarien här i byn att byta tidskrift till Bild & Ljud - något som uppskattats av fler läsare. Dessa tidningar har nu samma inriktning på alla möjliga apparater som har med bild och ljud att göra men Bild & Ljud innehåller ju så mycket mer stoff än H&M. Är rädd att den senare håller på att måla in sig i ett hörn där den konkurrerar med en uppsjö tidningar...

mvh

Stefan
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000